Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

smerter i testiklene/området rundt testiklene

Gjest smaaredd

Anbefalte innlegg

Gjest smaaredd

Hei!

I dag da jeg spilte fotballkamp fikk jeg plutselig så vondt i testiklene og området rundt. Jeg spilte hele kampen, og smertene kom litt ut i 2. omgang. Til tider var det så vondt at jeg vurderte å be om å få bytte, etter som det hemmet meg i å springe.

Nå, flere timer etter kampen, har jeg fremdeles litt vondt. Jeg tror ikke det er selve "testiklene" som er vond, jeg har vel egentlig litt problemer med å lokalisere hvor smerten kommer fra, men det er i området rundt pungen, og litt ovenfor penis.

Dette skremmer meg litt, selv om jeg har kjent sånne smerter før har de ikke vart så lenge.

(jeg er frisk og rask ellers, 19 år og aktiv - 0 alkohol ect i helgene, bare trening.)

Noen som kan gi meg et svar på om dette kan være farlig eller ikke?

på forhånd, takk

-smaaredd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest smaaredd
Hei.

Er det nærmere eller "i" lysken? Eller mer bak rompen?

vaio ;)

Ja, det er der jeg har vondt akkurat nå, men tidligere var det "all over". Sikkert samme smertekilden da og, bare mer spredt ut over

Lenke til kommentar
Gjest smaaredd
Hei.

Er det nærmere eller "i" lysken? Eller mer bak rompen?

vaio ;)

Ja, det er der jeg har vondt akkurat nå, men tidligere var det "all over". Sikkert samme smertekilden da og, bare mer spredt ut over

roter litt nå, beklager. Mente bak mot rompen

Lenke til kommentar
Gjest smaaredd
Snakker vi om hele området rundt bekken/lyskene? Eller en av sidene?

da jeg spilte kampen var hele pungen vond, det var til og med vondt rett over penis, men ikke på selve penis. Verket i lysken på begge sider. Hele dette "partiet" gjør vel vondt egentlig, vanskelig å finne smertekilde synes jeg, men det kan virke som om det er bak på rompen det er vondt nå, samt testiklene

Lenke til kommentar

Hei.

Det er nok ikke noe å være redd over.

Mtp. at smertene er over, så er det nok snakk om vanlige kramper i baken/lysken.

Det er heller ikke uvanlig hos en aktiv 19åring som trener ofter. ;)

Ofte kan slike kramper være et tegn på magnesium mangel, dårlig oppvarming, eller trøtte rompemuskler dyppet i melkesyre. :wee:

Hvis smertene kommer tilbake, gi et ord her på forumet.

Drikk mye, spis et par bananer.

Vaio ;)

edit: nørsk

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...