Gå til innhold

Oppdatering av skjermkort .. ?

Anbefalte innlegg

Jeg har en Acer Travelmate 2410 (Bærbar)

Den er ikke veldig gammel, men jeg tror den trenger en oppdatering av skjermkort, jeg har søkt overalt og alt jeg finner er at jeg må se på internett-siden til leverandøren av PC-en min, dette har jeg gjort; acer.com/no ... Jeg finner absolutt ingenting om skjermkort !!

Må man betale? Isåfall, er det bedre å kjøpe en ny PC?

Jeg har "renska" pcen for alt, defragmentert den, fått den nye Service Pack'en (3)

.. Har det noe med .NET framework å gjøre? Kan noen hjelpe meg?

jeg bruker HTTP 1.1 INNSTILLinger,.. :) Hva kan jeg gjøre, håper på svar ! :D

Takk ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her var det mye rart du. Fra å stusse på om du trenger raskere skjermkort til om du har software som gjør maskinen din treg.

Hva er problemet du vil prøve å løse?

Det er svært få laptoper som kan oppgradere skjermkortet. Hvis din kan det så må du nok kontakte Acer. Men jeg tviler.

Men beskriv hendelsesforløpet til hva du mener har blitt ett problem med din maskin, så kan andre her gi deg råd om det.

AKIRA

Lenke til kommentar

Jo, jeg trodde først jeg hadde virus fordi når jeg lukker programmer osv, så tar det lang tid så hakker det nedover ... Det går så tregt å lukke programmer, internett osv!! Jeg har ikke virus, det er har jeg forsikret meg om ;)

Lenke til kommentar

det er nok ikke skjermkortet heller... og det koster mer en det smaker uansett(hvis du skal oppgradere kjøp ny)...

sjekk rammen med memtest og CPU med realtemp (se om kjernene evt henger)

formatere/&instalere windows på nytt... mulig du har mye driiit der som tar CPU/minne... trykk ctrl+alt+del og sjekk hvilke prosesser som kjører, ledig minne osv...

Lenke til kommentar

Det kan være så mangt.

Støv som tetter igjen maskinen og gjør at den gå varm og så klokker ned for den overopphetes.

At du har innstalert noen programmer som kanskje hadde noe spyware eller noe annet som tar resurser.

Av erfaring går windows PCer tregere over tid. Registry blir fylt opp med gammel skrot, harddisk blir fragmentert osv. Så en formatering og reinstall av systemet er alltid lurt å gjøre sånn ca engang i året. Men gjøres på egen risiko og bør få hjelp til om du aldri har gjort det før.

Hvis Acer har kundeservice så kan de via tlf hjelpe deg å kjøre diagnose programmer for å teste at systemet yter slik det skal. Har noe gått i stykker kan du være dekket av garanti.

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...