Gå til innhold

BK: Snapshot/portrett av nabobikkja.

Anbefalte innlegg

Jeg har så smått begynt å tafse på kameraet mitt igjen. Legger ut et bilde jeg tok av bikkja til naboen.

Tatt med kit 17-85IS@76mm og f5,6. 1/25s, ISO200.

Jeg var egentlig på vei ut for å ta HDR-bilder, og glemte den lave ISOen. Kunne godt ha gått opp til ISO400 for å få litt raskere lukkertid, men bildet ble skarpt nok likevel (synes jeg). Ellers ble jeg overrasket over at "DOF"-en ikke er større enn den er...snuten og ørene er OOF. Burde kanskje ha blendet ned til f7.1 eller 8?

Ellers trekker halsbåndet ned, selvfølgelig, men å ta det av var ikke et alternativ...

Bakgrunnen er også en tanke rotete. Kommentarer og kritikk er alltid hyggelig :-)

post-109531-1211403422_thumb.jpg

Forresten, så er bildet et pseudo-HDR (splittet én raw-fil, og kombinerte den på nytt). Jeg er usikker på om det var riktig teknikk her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gjør meg ikke noe at halsbåndet er der - sammen med omgivelsene får jeg følelsen av nå skal vi på tur (eller har akkurat vært det).

Så lenge øyene er skarpe, så er det ikke så viktig at resten er skarpt. Med høyere blender, så hadde bakgrunnen også blitt skarpere - det tror jeg hadde vært mer forstyrrende.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...