Gå til innhold

BenQ G2400W vs NEC AccuSync LCD24WMCX

Anbefalte innlegg

Ja, som topicet sier, lurer jeg på hvilken skjerm som er best for spilling og film. Jeg har sett mange som anbefaler BenQ'en, men jeg har ikke hørt så mye om NEC skjermen.

Lurer på forskjellen på de to skjermene når det gjelder:

-Bildekvalitet

-Responstid

-Fargetoner

-Andre ting du kanskje vil legge til

Håper på mange svar! :)

Mvh

Batos

Endret av Batos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen erfaring med LCD24WMCX eller G2400W, men har nettop fått meg en Samsung 2493HM. Jeg har prøvd både Samsung 245B og Asus VW222U i de siste, men ingen av disse kommer i nærheten av 2493HM, mener jeg.

-Bildekvalitet ,suverent til å være TN panel og mye bedre i forhold til 245B og en god del bedre enn VW222U

-Responstid er 5ms, og dette er litt tregere en de andre, jeg har ikke rukket å merket noe lag eller etterslep enda. Må prøve litt flere spill for å si noe sikker om dette, men forløpige virker den til å være veldige bra.

-Fargetoner, helt suveren for å være TN panel, og mye bedre enn de andre.

Når det gjelder utsende, er 2493HM veldige pen å se på og den koster nesten det samme som LCD24WMCX. Etter å ha prøvd 2 andre, er jeg mye mer fornøyed med denne.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Jeg vurderer sterkt å kjøpe en Eizo 2401WSE K (K er for svart virker det som). Suveren innsynsvinkel og farger for å være tn panel.

Men altså, jeg bør egentlig ikke trenge å si noe mer enn at det er eizo her. Den koster litt under 4000 kr akkurat nå. Leste en som driver med tegning på deviant art og han var kjempefornøyd etter å ha justert farger litt. Han skrev bl.a. at om 2401wse er hva eizo klarer å få til på billig markedet ble han skremt av deres profesjonelle skjermer, som koster en del mer enn knappe 4k.

Eizo har også en 22" ws med s-pva panel til rundt samme pris.

Men 24" virker fristende altså.. Forøvrig kommer det en rekke nye skjermer neste måned og flere er 26".

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vurderer selv de samme skjermene som trådstarter. Netshop har tilbud på Nec skjermen denne uka (2895kr) og lurer derfor på om det er noen som har erfaring med disse to skjermene? Jeg har tenkt til å bruke de til PC + XBOX 360 (og kanskje litt film).

Lenke til kommentar

Benq skjermen har langt bedre responstid og minimalt input lag.

Nec skjermen har minimum 10 ganger mer input lag og dermed mindre egnet til spilling.

Begge skjermene er TN panel. Så hadde liksågodt godt for Benq'n.

Min Hyundai w241d er også 24" men den har S-PVA panel og ENDA lavere input lag enn Benq skjermen. Dette kan jeg attestere at den har, lavt input lag. Da spill opplevelser i raske spill som quake serien, føles og er mer responsivt enn noen av mine 2ms TN panel skjermer.

Nedturen er at den koster en del mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...