Gå til innhold

Hvilken telefon bør jeg kjøpe i USA?

Anbefalte innlegg

Jeg skal til USA i sommer, hvor mobiltelefoner er mye billigere, og lurer på hvilken telefon jeg ønsker. Jeg har sett endel på amerikanske merker som Blackberry og T-Mobile, men er usikker på om disse kan brukes i Norge. Blackberry vet jeg kan brukes i Norge, men da må jeg skifte operatør, det vil jeg ikke.

Funksjoner:

-Kalender: ja, relativt profesjonell

-GPRS: (Jnei).

-EDGE: (Ja

-Email klient:(Ja.

Form:

-enten vanlig eller sidekick (T-mobile sin telefon som kan flippes opp på midten)

-Vekt: ikke viktig

-"Støt/sprut/støv-sikker": ikke nødvendig

Skjerm:

Fargeskjerm

-Størrelse på skjerm. stor nok, de fleste mobilene jeg er interessert i har stor skjerm..

-Touchscreen: nei).

Pris:

Jeg har mellom 0 og 3000 kroner til rådighet.

Med abonnementsbinding): nei)

Diverse:

-Merke: Har lyst på Blackberry, T-Mobile sidekick, men det er ikke nødvendig dersom det finnes noe liknende. Jeg synes nemlig kameraet er ganske dårlig på disse..

-Kamera: (Ja.

-Videokamera: ja

-Symbian: hæ?

-Infrarød port:nei).

-Blåtann (Bluetooth):(Ja.

-Internminne: ikke viktig dersom minnekort

-Minnekort?:(Ja

-MP3: ikke viktig

-Radio:ikke viktig

-UMTS: vet ikke hva dette er

-Triband: (Ja

-wLAN: vet ikke hva dette er

- Mulighet for GPS:/nei)

- Instant Messenger [Tjenester alá MSN etc.]: nei)

-Batterilevetid: "Viktig

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag?

idag brukes den kun til sms og ringing pga dårlig kamera og fordi jeg har mp3-spiller utenom.

de funksjonene jeg prioriterer mest er kalender, kamera over 2 megapikslser, helst med blitz, og helst fullt tastatur. Jeg er åpen for det meste siden jeg kan kjøpe i utlandet, men er jo da avhengig av at den kan brukes med Netcom i Norge. Jeg har vurdert iphone, men legger den vekk siden den har touchscreen og jeg bruker mest sms.

optimalt vil jeg ha en Blackberry, men den kan jeg ikke bruke med netcom.

Dernest er jeg lysten på en sidekick fra T-Mobile, men ser ikke helt poenget i å ha en flipp-opp skjerm dersom det ikke er bra kamera slik at man kan se bilder på. Eller vet noen om det er mulig å se film eller noe liknende på denne?

Internett har jeg lyst på, men vet noen hvor dyrt det blir å bruke med Netcom? Har ikke hatt det før.

ellers er jeg åpen for andre merker, dersom de har samme funksjon og utseende.

Takker og bukker for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...