Tubamann Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hei, sitter med et litt sært problem her. Maskinen er koblet til en strømpadde som slås av når utstyret ikke er i bruk, men når man slår på denne padden, må man vente i gjerne ti-femten minutter før maskinen reagerer på power-on. Ingenting som prøver å starte eller noe. Jeg har egentlig ingen idé på hva som kan foresake noe slikt: PSU leverer ellers nok strøm til at maskinen funker uten problemer og alt annet er som det skal være. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Hvordan oppfører maskinen seg hvis du lar være å benytte padden? Altså ved å koble den rett i veggen? Lenke til kommentar
Tubamann Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Det gjør ingenting fra eller til. :/ Det går å slå den på igjen rett etter at man har slått den av, også når strømmen har vert litt frakoblet. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Så da har egentlig denne strømpadden ingenting med saken å gjøre. Dermed burde du la vær å nevne den i feilbeskrivelsen din. Med andre ord så har du en maskin som - ikke lar seg slå på før etter 10 minutter hvis den har vært avslått i lang tid? Lenke til kommentar
Tubamann Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Ja. For å omformulere problemet: Når maskinen kobles til strømnettet må man vente i gjerne ti-femten minutter før maskinen reagerer på power-on. Ingenting som prøver å starte eller noe. Jeg har egentlig ingen idé på hva som kan foresake noe slikt: PSU leverer ellers nok strøm til at maskinen funker uten problemer og alt annet er som det skal være. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Første steg burde være å prøve en annen strømforsyning. Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Det kan vel med ganske god sikkerhet sies at det er noe i veien med strømforsyningen din. Har du mulighet til å få lånt en annen strømforsyning er det jo en smal sak å bytte. Jeg er ingen ekspert på elektronikk/PSU, men det høres ut som et problem med softstart eller noe i den duren. De som har peiling får kommentere, jeg bare slenger ut hva jeg tror. Lenke til kommentar
vidart Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Hei jeg hadde samme problem i vinter. Hadde byttet ut det meste i maskinen bortsett fra strømforsyning som de som solgte meg det andre sa burde holde (Antec 480W). Jeg syntes det var på grensen med hensyn på komponenetene jeg hadde brukt, men prøvde. Resultat: Når jeg slo på surret viftene i et halvt sekund, deretter var alt dødt ca 15 min, før så maskinen startet "av seg selv". Jeg satte så inn en OCZ 780W ModXStream. Etter det starter PC-en helt normalt. Ha en dag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå