Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke skjermbilde

Anbefalte innlegg

Hi!

Jeg skulle sleeve noen kabler også skulle jeg sette på en ny vifte på CPU-kjøleren min. Når jeg uansett skulle gjøre så mye så tok jeg like gjerne ut hele systemet og ryddet litt kabler i tilleg. Nå når jeg skal boote opp så får jeg ikke skjermbilde og det kommer ikke noe pip ifra hovedkortet. Jeg har prøvd skjermen med en annen PC og da virker den helt fint, jeg har også prøvd med et annet skjerkort, men uten hell.

Er det noen som vet hva som er feil, eller som kan hjelpe meg med å finne det hva som er feil?

-Salbu

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tok ikke ut CPU, men jeg tok av kjøleren, for jeg måtte det for å ta på en vifte til. Bytta også thermal paste. RAM-en rørte jeg ikke, men når det var noe feil så tok jeg den ut å satt den i igjenn. Jeg er sikker på at både 24-pin og 4-pin kabelen er skikkelig i.

Jeg testet strømforsyningen min i mitt gammle system for å se om 4-pin kabelen virket. Og det gjorde den. Kan det være noe feil med 24-pin kabelen? For min gammle PC har bare 20-pin + 4-pin kabel.

-Salbu

Lenke til kommentar

Om du har tatt ut alle delene og satt dem inn igjen, samme med kontaktene og satt ledningene fra bryterene rett veg og systemet fungerte før er det merkelig. Du kom ikke borti noe når du tok ut hovedkortet? Skrudde du det av eller dro du ut hele bakplaten?

jeg har også prøvd med et annet skjerkort, men uten hell.

Starter pcen opp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...