Ansiktets fjes Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hi! Jeg skulle sleeve noen kabler også skulle jeg sette på en ny vifte på CPU-kjøleren min. Når jeg uansett skulle gjøre så mye så tok jeg like gjerne ut hele systemet og ryddet litt kabler i tilleg. Nå når jeg skal boote opp så får jeg ikke skjermbilde og det kommer ikke noe pip ifra hovedkortet. Jeg har prøvd skjermen med en annen PC og da virker den helt fint, jeg har også prøvd med et annet skjerkort, men uten hell. Er det noen som vet hva som er feil, eller som kan hjelpe meg med å finne det hva som er feil? -Salbu Lenke til kommentar
War Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Siden du ikke rørte cpu så sitter den i? Og rammen rørte du ikke? Er begge kontaktene på plass på hovedkortet? 20/24 pin og 4/8 pin. Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Jeg tok ikke ut CPU, men jeg tok av kjøleren, for jeg måtte det for å ta på en vifte til. Bytta også thermal paste. RAM-en rørte jeg ikke, men når det var noe feil så tok jeg den ut å satt den i igjenn. Jeg er sikker på at både 24-pin og 4-pin kabelen er skikkelig i. Jeg testet strømforsyningen min i mitt gammle system for å se om 4-pin kabelen virket. Og det gjorde den. Kan det være noe feil med 24-pin kabelen? For min gammle PC har bare 20-pin + 4-pin kabel. -Salbu Lenke til kommentar
War Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Om du har tatt ut alle delene og satt dem inn igjen, samme med kontaktene og satt ledningene fra bryterene rett veg og systemet fungerte før er det merkelig. Du kom ikke borti noe når du tok ut hovedkortet? Skrudde du det av eller dro du ut hele bakplaten? jeg har også prøvd med et annet skjerkort, men uten hell. Starter pcen opp? Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 PC-en starter og viftene går, alle viftene går via viftestyring så det kan ha noe med det å gjøre. Jeg tok ikke ut bakpleten. Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Noen tips? Nå er strømforsyningen tilbake i den riktige PC-en. Kan det være noe feil med hovedkortet? Og vist jeg har overklokket CPU mister jeg garrantien på hovedkortet da? Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Bump Edit: Vist jeg har overklokket CPU mister jeg garantien på hovedkortet da? Endret 27. mai 2008 av Salbu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå