Buzz76 Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Skrev i går om noen servere jeg fikk fra jobb... har nå eeh... orget litt med dem. Etter mye om og men fant jeg ut at disken i ene serveren hadde bad blocks... En av 5 i den største serveren var død. MEN!! De 4 andre HotSwap diskene funker fint!! Holder nå på å innstallere Win2000Pro på følgende maskinvare: Intel et eller annet hovedkort. 256MB SIMM/EDO RAM Dual Pentium 133MHz 4xIBM 2.1GB i RAID 0 på Mylex Dualchannel Raid controlleren!!!! Og det er liv i det eksterne Raid tårnet også og der har jeg 9 disker til som jeg kan konfigurere i Raid 0, 1 , 5 eller 0+1 Dritkult sier nå jeg Lenke til kommentar
chma Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Skrev i går om noen servere jeg fikk fra jobb... har nå eeh... orget litt med dem.Etter mye om og men fant jeg ut at disken i ene serveren hadde bad blocks... En av 5 i den største serveren var død. MEN!! De 4 andre HotSwap diskene funker fint!! Holder nå på å innstallere Win2000Pro på følgende maskinvare: Intel et eller annet hovedkort. 256MB SIMM/EDO RAM Dual Pentium 133MHz 4xIBM 2.1GB i RAID 0 på Mylex Dualchannel Raid controlleren!!!! Og det er liv i det eksterne Raid tårnet også og der har jeg 9 disker til som jeg kan konfigurere i Raid 0, 1 , 5 eller 0+1 Dritkult sier nå jeg hehe, men kanskje linux er litt bedre utnyttelse av hw? :wink: Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Det er godt mulig... men ærlig talt så har jeg ikke peiling på Linux... i hele tatt Synes det var utrolig morsomt å få dette til... fant manualen til Raid kortet på nettet... dette er avanserte greier!!! Jeg kan ha opptil 45 disker på denne kontrolleren!! Hva tror du hele oppsettet kostet i sin tid??? Dual channel Raid og 14 SCSI disker?? 256MB Ram... det her var ikke smågutten nei!! får nesten en litn tåre i øyet her jo... he he de 9 diskene som står i de eksterne Raid kabinettene er 2.1 Seagate 7200rpm Barracuda jaja... arti førr ongan!!! Lenke til kommentar
chma Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 hehe, neida funker sikkert fint med win, og alltid morsomtå få eldre hw til å funke Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Eldre men dyyyr hw Tør ikke gjette opprinnelig pris på det der iallefall. Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 8. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2003 Eldre men dyyyr hw Tør ikke gjette opprinnelig pris på det der iallefall. Ja ikke sant? Kosta nok litt mer enn boksen jeg har i dag ja... Det eneste de har spart på er CPUene... hvis P-Pro var kommet på markedet da. Hva må du ut med i dag for samme opplegget? Dual P4, 2GB RAM, SCSI Raid, Eksterne Raid kabinetter, og 14 cheeta disker? he he... Bråker faktisk ikke såå¨jævlig... ene disken i andre serveren overdøver faktisk den med 5 disker... sinnsyk uling av den Lenke til kommentar
arne123 Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Du skal nok opp i et par ti-tusen der ja... Høres ut som om du koser deg med PC-byggingen... Den e go! Det er slik det skal være! Når du bygger, skal du ha det gøy! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå