Gå til innhold

Jeg trenger råd til feriedrøm

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal jobbe aalt for mye i sommer, og ser for meg at jeg kanskje får en langhelg eller maksimalt ei uke fri. Da trenger jeg en pause fra studier og sommerjobb og datter.

Jeg kan tenke meg en tur til Italia, med god mat, god vin og en balkong å sitte sammen med kona på. Jeg vil ha god/høy standard, kanskje i Toscana eller lignende.

Noen tips til hoteller, leiebil, landsby eller by?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

hei, da vil jeg bare foreslå en 7 netters cruise i Vestlige karibien med freedom class cruise ship, fra Maiami til labadee( privat eid øy av rccl), neste stopp Montego Bay(JAMAICA), neste Geroge Town(GRAND CAYMAN), til slutt Cozumel(MEXICO), så tilbake til Miami. slutten og starten er en dag til sjøs.

jeg har selv bestilt et cruise i 21mars 2009. og jeg er kun 17 år(18år når vi reiser).

en reise for 2 personer koster ca 33000kr men man må regne litt mere på grunn av utflykter til land, og suvenirer.

jeg regner med 50.000kr men det er kun for at jeg skal være med på masse akiviteter på land som ikke er med i prisen, og jeg er en person som først bruker penger gjør jeg det stort. men det er vedlig mulig og få prisen ned betraktlig, bare velge riktig dato, riktig stedd (Vestlige karibien er den dyreste delen av karibien).

du trenger ikke tenke eller beskymre deg for noe, de ordner allt for deg. og egentli er cruise i seg selv ikke så dyrt ca 6500kr per person, all mat og drikke ink og masse aktiviteter gratis.

jeg betaler 8600kr personer på cruise med det er på grunn av at jeg har balkong, velger du innvendig lugar så blir prisen mye lavere.

søk på freedom of the seas, liberty of the seas. så vil du se det beste shipene de har. det er et ship til i freedom class shipene, husker ikke navn, var i oslo for noen uker siden. var på nyhetene. eller se på www.rccl.no eller www.rccl.com

si i fra om det er noe mere dere vil vite skal jeg kunne finne det, jeg har satt meg noe veldig inn i dette på grunn av den store sum'en jeg betaler for dette. og jeg kan ikke si hvor mye jeg gleder meg allerede. eller bare send komentar om åsne jeg har skrevet, eller om jeg har glemt noe veldig viktig.

Lenke til kommentar

det sto maks en uke :)

personlig var det første jeg gjorde når jeg fikk lærlingplass var og si at jeg skulle ha fri 2,1/2uke i mars.

jeg var dum nok til og gå på et reisebyrå og ho jeg snakka med en hadde vært på cruise så da var jeg solgt.

Lenke til kommentar

oi, det ser jeg der. Jeg er litt forbi lærlingetid og slikt, med både familie, barn, studier og karriere. Da blir det verre med lange ferier på en stund.

Cruise høres absolutt ikke dumt ut uansett, men det blir nok først om noen år.

Lenke til kommentar

bare så du vet om du skal i framtiden, så trenger du nesten ikke se barna dine på den båten, for de har et program for barm mellom 3-17år så lenge de går på do selv. som de har eget sted på båten og har masse aktiviteter for dem. :)

men jeg anbefaler at du går til ditt lokale reisebyrå, og de kommer til og lage den perfekte ferien din, med alle dine behov, det koster ingen ting og høre med dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...