Gå til innhold

Problem med IP Board på subdomain (skifter URL til rootfolder, ikke det opprinnelige .com-domenet)

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om dette er den rette kategorien å poste i, ettersom jeg ikke helt vet hvor problemet ligger. Men det inkluderer i hvert fall (trolig) PHP og/eller mySQL.

Driver på med en hjemmeside (www.benspenn.com), og har begitt meg ut på PHP og mySQL-koding for første gang. Har stresset rundt med litt av hvert, men jeg tror jeg har klart å få til et fungerende kommentarfelt i det minste.

Problemet ligger i forumet som også skal finnes på denne siden. Har kjøpt et IP Board, som funker fint. Det jeg sliter mer med er å få IP Boardet til å fatte hvilket domene det egentlig ligger på. Hele denne hjemmesiden er plassert på et subdomene på mitt webhotell som hoster www.ltskare.com. Rootfolderen til benspenn.com er www.ltskare.com/benspenn. Alt funker fint med HTML-sidene (med andre ord, alt vises som www.benspenn.com/...), men IP Boardet har tydeligvis problemer med å skjønne at det er plassert på et subdomene. Om jeg går på www.benspenn.com/forum får jeg selvsagt opp forumet, men med en gang jeg begynner å bevege meg innover i forumet skifter URLen til rootfolderen, altså www.ltskare.com/benspenn/forum, i stedet for å forbli www.benspenn.com/forum. I tillegg blir det jo to forskjellige log-ins, så om jeg logger meg på www.benspenn.com/forum må jeg logge på på ny om jeg beveger meg innover i forumet, da det skifter til www.ltskare.com/benspenn/forum. Derfor har jeg bare satt linken til forumet som www.ltskare.com/benspenn/forum for øyeblikket, men dette er noe jeg vil rette opp i.

Jeg prøvde en slik "wild card redirect"-sak som finnes i cPanel, for å redirecte alt til www.benspenn.com, men dette funka dårlig i IP Boardet. Fikk ikke logget meg på og slik. Så den muligheten er vel utelukket.

Jeg aner egentlig ikke hvordan jeg skal få fikset dette, men jeg vil tro det ligger i PHPen eller mySQL-en i IP Boardet. Eller er det noe i mySQL-databasen min?

Dette er jo egentlig ikke et kjempeproblem, men det er absolutt et irritasjonsmoment. Jeg vil jo selvsagt at det skal vises som www.benspenn.com/forum, og ikke en teit rootfolder-URL.

Noen av dere med betydelig mer erfaring innenfor dette feltet som aner hva som kan være galt, og hvordan jeg kan få fikset det? Om jeg har forklart meg dårlig (noe jeg trolig har, siden jeg egentlig ikke har så veldig mye peiling på hva jeg snakker om), er det bare å presisere hva dere trenger å vite, så skal jeg prøve så godt jeg kan å svare.

Og ja, dette haster egentlig litt. :dontgetit:

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm. Jeg har bare en fil som heter conf_global.php.dist i upload-mappa til IP Boardet. Hvordan får jeg åpna og redigert den? Prøvde å bare fjerne .dist for å kunne åpne den i Dreamweaver, men fila var tydeligvis helt tom.

Har sendt en ticket til IP Boards support nå, får håpe de kan hjelpe meg. Men tar gjerne i mot hjelp fra dere også! :)

Lenke til kommentar

conf_global.php blir opprettet i rotmappa til forumet når du installerer det. Det er denne fila som inneholder bla. brukernavn/passord/database til MySQL. Så det er en fil du MÅ ha for at forumet i det hele tatt skal fungere, noe det åpenbart gjør.

Denne filen kan du redigere ved å laste den ned til din maskin, for så å åpne den i Notepad++/Dreamweaver/Notepad/etc.

Linja du da skal redigere er

$INFO['board_url']			=	"http://dittdomene.no";

Om ikke den er der, så oppretter du den bare. Spiller ingen rolle hvor i fila du plasserer den, så lenge den er etter <?php, og før ?>.

Endret av M4rTiN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...