Gå til innhold

er 13 år og trenger hjelp her


Anbefalte innlegg

Hei,ferirer 13 i dag,så da kan jeg få meg et bankkort så jeg kan bruke i butikkene....

Men foreldrene mine vet ikke mye om dette,så jeg låner brukeren til pappa og spør om dere vet noe om dette?

alle i klassen min har kort de bruker på butikken,bortsett fra meg....

Håper på svar fort!

Foresten..Låner brukeren til faren min bare denne ene gangen! :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bankkort er ikke så veldig gøy som du vil ha det til :p

 

Foreldrene dine får et dokument av banken sånn 1 gang i måneden og der står Når, hvor, og hvor mye du har handlet for. Da får du nok høre ofte "Hva kjøpte du for 60kr på REMA for 8 dager siden?"

 

De trekker deg også 15kr i måneden eller noe bare for å ha det kortet. Mye kjekkere å ha penger i lomma som forsvinner i all stillhet... men kort kan være greit i noen situasjoner, men ikke mange.

Endret av HighlineDSG
Lenke til kommentar

et visa electron kort knyttet til en brukskonto er ikke no problem å få. De fleste banker har gebyrfrie ungdomskort/konto, Ta turen ned til banken, med passet ditt, dåps/fødeselattest og begge foreldre. Forøvrig kommer kontoutskriften til kontoeier/kortinnhaver , ikke til foreldrene. Du har full disposisjonsrett for penger du har tjent selv som 13 år(derav aldersgrensen 13 for å ha kort), om foreldrene dine velger å åpne de eller ikke er en annen diskusjon. Hvis mor eller far står som disposisjonerhaver på konto (og har nettbank i samme bank) vil de kunne få opp din konto med transaksjoner i sin nettbank i tillegg, men .. du er tross alt ikke myndig og de må signere på at du får ha kontoen, og kortet, så frem til du er 18 er det deres valg om de skal disponere den eller ikke. Begge foreldre disponerer itillegg kontoene til sine barn i felleskap.

 

Noen banker tilbyr visa kort ved at mor eller far står som juridisk eier og barnet som kortinnhaver, da vil de, som nevnt over, få tilsendt (din) kontoutskrift.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...