Gå til innhold

Asus A7v8X og Amd atlhon 1000mhz


Anbefalte innlegg

Overskriften sier vel litt da.

 

Jeg har nyrlig bygd meg ny pc som ikke virker. Jeg har en xp2000+ prosessor, men jeg tror at det kanskje er den som er problemet. Har en amd athlon1000 mhz liggende. Kunne det være en ide å prøve denne prosessoren i hovedkortet? Vil det gå?

 

Hvis du vil hjelpe meg med problemet mitt står det mer om det her:

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=95310

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Overskriften sier vel litt da.

 

Jeg har nyrlig bygd meg ny pc som ikke virker. Jeg har en xp2000+ prosessor, men jeg tror at det kanskje er den som er problemet. Har en amd athlon1000 mhz liggende. Kunne det være en ide å prøve denne prosessoren i hovedkortet? Vil det gå?

 

Hvis du vil hjelpe meg med problemet mitt står det mer om det her:

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=95310

 

Hei, ja det er ikke no farlig og prøve med den 1000mhz cpuen.

Leste den forrige tråden din og det kan nesten se ut som den nye cpuen din er død.

Prøv med 1000mhz cpun men vær forsiktig når du tar av cpu kjøleren....skal veldig lite til får og knekke skrape litt borti med skrutrekkern på HKet...da er det jo gjort....bare ta det rolig bruk antistatisk arm lenke visst du har og vær forsiktig så for du ialle fall sett om det er den nye cpuen som er defekt.

Har du prøvd og resette bios? iallefall gjør det føre du prøver og bytte cpu.

Dra ut strøm kabelen fra PSU....flytt en liten jumper (står i manualen) fra en pinne til en annen. Vent i 20 sec flytt jumper tilbake plugg i strøm og boot.

En annen ting Cpu vifta, vær sikker på at den er koblet til riktig...noen hovedkort som har 2 tilkoblinger veldig nærme hverandret les i manualen og vær sikker på at du kobler til på den riktige.

Når du får boota maskinen gå rett inn i bios og sjekk temperaturer,vent gjerne 15 minutter så du ser at cpuen ikke brenner opp.Når du ser at cpu tempen er innenfor sikkerhets marginene gjør dine valg i bios cpu ram hastighet etc, exit and save .

Ble langt dette, men lykke til.

Lenke til kommentar
Overskriften sier vel litt da.

 

Jeg har nyrlig bygd meg ny pc som ikke virker. Jeg har en xp2000+ prosessor, men jeg tror at det kanskje er den som er problemet. Har en amd athlon1000 mhz liggende. Kunne det være en ide å prøve denne prosessoren i hovedkortet? Vil det gå?

 

Hvis du vil hjelpe meg med problemet mitt står det mer om det her:

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=95310

En annen ting jeg kom til og tenke på.

Har du installert Cpuen riktig?....du vet den pila i et av hjørnene på amd cpuen....den skal stå med pila i rettning av den armen som man låser cpuen i socketen med,iallefall på mitt hovedkort.

Hos meg med MSI hovedkort så skulle pila peke mot der festet av den armen er montert....alltså montert så blir det oppe i høyre hjørne...dette står godt forklart i manualen.sjekk dette også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...