paintballdude Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Jeg har satt sammen en PC av et ASUS A7V-E hovedkort og en AMD DURON 1 GHz prossesor. Ellers er det et GeForce4 MX420 AGP grafikkort og et Soundblaster lydkort. Jeg har satt sammen alt og er 99,9% sikker på at det er riktig sammensatt. Når jeg starter PC'en blinker powerLED'en og viften starter såvidt før den dauer av etter ca 1,5 sek. Er det hovedkortet eller prossesor som er ødelagt eller er det noe annet som lager trøbbel. Trenger hjelp......... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Noen pipelyder eller noe? Satt CPU-vifta på rett kontakt? God kontakt mellom CPU og kjøler? Satt i mus og tastatur? Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Har du husket å sette i ram Lenke til kommentar
fredlund Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Kabinett-viftene, er de koblet til hk eller psu? Prøv å bytte. Fred. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Har akkuratt det samme problemet nå! Se: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=95310 Lenke til kommentar
paintballdude Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Nei, det er ingen pipelyder. Har satt i 2 SDRAM brikker tils. 384 MB. Og jeg har bare CPU viften koblet til (til hovedkortet). Kjøleren står ihvertfall festet på CPU'en. Ingenting annet som kan være feil? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Ta ut den ene rambrikken. Ja ! prøv det. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Jeg har jo samme problemet og jeg har prøvd alt jeg kan tenke meg til. Jeg har tatt ut og satt inn alle deler på nytt igjen, men kommer ingen vei. Har tenkt litt på at det kanskje kan være noe galt med hovedkortet. Kan det forårsake et slikt problem? Lenke til kommentar
Grobo Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 heisann.. Jeg og en kompis hadde samme problemet. Han hadde kjøpt en amd xp 2200+ og han fikk den ikke til. Så vi satt prosessoren i min pc og BooM der ble hele Cpuen og Hovedkortet svidd!! Så jeg anbefaler dere å sende den inn igjen hvis den er ny. Hvis du ikke vil ha samme sjangse som jeg gjorde. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Jeg har en xp2000+ Fikk den i går fra psdata. Så du sier at jeg bør sende den inn. Og ikke hovedkortet altså. Så hvis du tror feilen ligger i cpu en, kunne det da vært en ide å prøve med en annen prosessor på hovedkortet? Jeg har en athlon 1000mhz hjemme som jeg kan prøve med. Vil den gå på et asus A7v8x hovedkort? Lenke til kommentar
paintballdude Skrevet 8. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2003 Nå har jeg prøvd det meste, men den vil ikke på. Virker det ikke som om det er prosessoren som er ødelagt når det er strøm på hovedkortet og alt starter så vidt opp. Viften starter og stopper uansett hvilken kontakt jeg putter den i. Er det verd å prøve med en ny Duron Prosessor (de er jo ikke så dyr), eller bør jeg skifte ut alt en gang til? Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Jeg har funnet feilen på min pc. Det var prosessoren som var ødelagt. Pc en fungerte med en gang jeg byttet... Siden det virker som om vi hadde samme problem burde du også prøvd å bytte cpu. Lenke til kommentar
paintballdude Skrevet 8. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2003 Greit, takk skal du ha jeg bestiller ny CPU så fort jeg kan. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Greit, takk skal du ha jeg bestiller ny CPU så fort jeg kan. Lurte på en ting eg, har du prøvd med en annen psu. Kan være din er forliten eller defekt? Lenke til kommentar
paintballdude Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 strømforsyning. PSU=power serving unit Lenke til kommentar
paintballdude Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 Tror PSU'en er i orden. Det er jo strøm på hovedkortet og alt starter jo opp før det krasjer. PSU'en er på 250 eller 300 W. Lenke til kommentar
tommis Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Trodde PSU sto for Power Supply Unit jeg... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Trodde PSU sto for Power Supply Unit jeg... Jepp du her rett i det. Tror PSU'en er i orden. Det er jo strøm på hovedkortet og alt starter jo opp før det krasjer. PSU'en er på 250 eller 300 W. Kan vær psu'en din som er forliten/defekt selv om du har 413watt eller 250watt. Er i oppstarten pc'en din krever mye krefter, så prøv om du kan få låne en psu av en kammerat/venn/nabo. Bare for å være på den sikresiden vil eg at du tester ut dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå