Gå til innhold

Hvordan skaffe Vista disc?

Anbefalte innlegg

På min maskin (Acer Aspire 6920) lå Vista Home Premium ferdig innstallert på harddisken da jeg fikk den.

Lurer derfor på om det er mulig å skaffe en gratis Vista DVD (lovlig) slik at jeg kan reinnstallere/reparere systemet om noe går galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er riktig. Da vil du få en DVD som du kan reinstallere Vista med. Maskinen blir slik den var da du kjøpte den.

Etter at du har brent den ut kan laste ned GParted LiveCD (Rull litt ned på siden) for å slette partisjonen som heter PQSERVICE. (På min Acer ihvertfall)

Last ned ISO-filen av GParted og brenn den på en CD.

La CD`en ligge i, og restart maskinen. Trykk F12 når Acer logoen kommer opp, og velg oppstart fra DVD-ROM.

Når du får beskjed om å velge oppstartsalternativ, velg det øverste.

Etterhvert kommer du inn der hvor du endrer størrelse på, og/eller sletter partisjoner.

Vil anbefale deg å redusere ACER C: til 35Gb, for så å øke størrelsen på ACERDATA D: med det du reduserte C: med. Dette for å dedikere C: til kun Vista. ALT annet legger du på D:

PQSERVICE sletter du og integrerer i D:.

PS: Du trenger ikke reinstallere Vista for å endre størrelse på partisjonene, men prosessene tar laaaaang tid.

Vi ønsker lykke til.

Endret av Trainman
Lenke til kommentar

Om den reparerer systemfiler vet jeg ikke. Tviler. Skal google litt.

Gjorde du det jeg sa i tråden du linket til? Det jeg mente der var at du skulle bruke Firefox til å laste ned IE. Skrev ikke det i posten.

Endret av Trainman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...