LucarioX Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 På min maskin (Acer Aspire 6920) lå Vista Home Premium ferdig innstallert på harddisken da jeg fikk den. Lurer derfor på om det er mulig å skaffe en gratis Vista DVD (lovlig) slik at jeg kan reinnstallere/reparere systemet om noe går galt? Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Har du kontaktet Acer support? Mulig de sender ut skiven gratis innen det første året. Hvis ikke du har slettet partisjonen kan du jo brenne den ut fra disken Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Tror ikke jeg har slettet noen partisjon nei. Har to harddisker, begge med 140GB. Windows ligger altså på C disken. Kan du forklare hvordan jeg brenner ut en Vista plate? Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Husker ikke hvordan det gjøres på acer. Sjekk programmene i startmenyen. Tror det heter noe som "Acer eRecovery" Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Det programet du mente? Skal jeg velge det øverste alternative for å lage en Vista CD til reparering og reinstallering? Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Ja, det er riktig. Da vil du få en DVD som du kan reinstallere Vista med. Maskinen blir slik den var da du kjøpte den. Etter at du har brent den ut kan laste ned GParted LiveCD (Rull litt ned på siden) for å slette partisjonen som heter PQSERVICE. (På min Acer ihvertfall) Last ned ISO-filen av GParted og brenn den på en CD. La CD`en ligge i, og restart maskinen. Trykk F12 når Acer logoen kommer opp, og velg oppstart fra DVD-ROM. Når du får beskjed om å velge oppstartsalternativ, velg det øverste. Etterhvert kommer du inn der hvor du endrer størrelse på, og/eller sletter partisjoner. Vil anbefale deg å redusere ACER C: til 35Gb, for så å øke størrelsen på ACERDATA D: med det du reduserte C: med. Dette for å dedikere C: til kun Vista. ALT annet legger du på D: PQSERVICE sletter du og integrerer i D:. PS: Du trenger ikke reinstallere Vista for å endre størrelse på partisjonene, men prosessene tar laaaaang tid. Vi ønsker lykke til. Endret 22. mai 2008 av Trainman Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Da er det vel bare å kjøpe noen DVDer Kan du forresten reparere system filer med platen du brenner ut? Hender jo at filene går føyken, noe jeg akkurat opplevde med Explorer på den gamle maskinen. Takk for masse info forresten! Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Om den reparerer systemfiler vet jeg ikke. Tviler. Skal google litt. Gjorde du det jeg sa i tråden du linket til? Det jeg mente der var at du skulle bruke Firefox til å laste ned IE. Skrev ikke det i posten. Endret 22. mai 2008 av Trainman Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Jepp, gjorde det, men funka ikke. Fortsatt samme problem. Er egentlig ikke så farlig, da jeg har den nye Acern. Fikk Aceren på mandag Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Prøv denne siden. Her finner du en guide som kanskje hjelper deg med problemet på maskinen med feil på IE. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå