Gå til innhold

Skal kjøpe sko for 110 dollar fra USA.. Totalkostnad?


Beyma

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ender vel på en 850-900 kr total etter toll og moms + fortollingsgebyr, trekk fra det hvis du velger å fortolle via toll.no

har ikke slått opp kursen, men husk å bruke tollvesenet sin kurs, ikke den i DN o.l (den er forøvring på 5,07 tom 25/5)

sko er såvidt jeg husker en tollpliktig vare, så la oss gå utifra 10,2%

hvis frakten eller forsikring er påført vil dette bli lagt til, hvis det er inkludert i prisen, men spesifisert på pakken som en separert linje,(men det kan vi ta senere hvis det skulle bli aktuelt) Det finnes et par hunder tråder om dette, så søk er et fint dyr.

 

Pris i NOK

+ 10.2% toll

(+ evt frakt/forsikring)

+ 25% MVA

+ Fortollingsgebyr

= din pris

Lenke til kommentar

i stand corrected, kom ikke inn på toll.no av enellerannen grunn igår, beklager min antagelse.

Sko er ifølge tolltariffen tollfritt. Hvis din kollega learntofly måtte tolle in sko, er dette feil, enten fra speditør eller fra avsender som har deklarert gaven feil/manglende. Å kontakte speditøren er den enkleste måtte å få refunderte dette fra tollvesenet, vær forbredt på å måtte dokumentere pakkens innhold med kvittering.

 

forøvring Crimar, har du anledning til å be butikken trekke fra evt amerikanske mva da dette er eksport, få butikker gjør dette (ren netto i kassa deres)

 

Merk at Sales tax varierer fra stat til stat og county til county, fra ingen sales tax til feks i chicago er den 11%, men hvis du forflytter deg 20 mil vest er den 7.75% da du er i et annet Natinal county, komplisert sak, men.. litt OT .. hehe, kan være penger å spare, det som var poenget mitt.

Endret av nls
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...