Beyma Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 TOpic sier det meste.. Skal kjøpe sko ifra usa.. Det er "free shipping", men hva blir kostnaden tilsammen? Skoene jeg skal ha koster 1700 inorge og lurer på lønnsomheten Takk for hjelp Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 kursen er vel på 4,8 eller noe i nærheten 110*4,8=528 Lønner seg nok det ja. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Mener pluss toll og alt det der.. Endret 21. mai 2008 av Crimar Lenke til kommentar
rhaan Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Moms er 25% og regnes vel også av frakt tror jeg. Sko (og hatter) er tollfritt. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 Moms er 25% og regnes vel også av frakt tror jeg. Sko (og hatter) er tollfritt. Er sko tollfritt? Lenke til kommentar
nls Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 ender vel på en 850-900 kr total etter toll og moms + fortollingsgebyr, trekk fra det hvis du velger å fortolle via toll.no har ikke slått opp kursen, men husk å bruke tollvesenet sin kurs, ikke den i DN o.l (den er forøvring på 5,07 tom 25/5) sko er såvidt jeg husker en tollpliktig vare, så la oss gå utifra 10,2% hvis frakten eller forsikring er påført vil dette bli lagt til, hvis det er inkludert i prisen, men spesifisert på pakken som en separert linje,(men det kan vi ta senere hvis det skulle bli aktuelt) Det finnes et par hunder tråder om dette, så søk er et fint dyr. Pris i NOK + 10.2% toll (+ evt frakt/forsikring) + 25% MVA + Fortollingsgebyr = din pris Lenke til kommentar
Flylow Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Moms er 25% og regnes vel også av frakt tror jeg. Sko (og hatter) er tollfritt. Er sko tollfritt? Jepp, sko er tollfritt, se tolltariffens kapittel 64 Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Pris i NOK (+ evt frakt/forsikring) + 25% MVA + Fortollingsgebyr (Kan fortolle selv) = din pris Da blir det sånn da? Lenke til kommentar
kilik Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 MVA og toll for dummies Blir vel omtrent sånn. Synes å huske at forenklet fortolling koster omtrent 70 kr: (110 x 4,98) x 1,25 + 70 = 755 kr Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Kjenner ikke tollreglene i detalj, men har en kollega som måtte tolle av sko kjøpt fra USA. Om det er feil eller riktig vet jeg ikke... Lenke til kommentar
nls Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) i stand corrected, kom ikke inn på toll.no av enellerannen grunn igår, beklager min antagelse. Sko er ifølge tolltariffen tollfritt. Hvis din kollega learntofly måtte tolle in sko, er dette feil, enten fra speditør eller fra avsender som har deklarert gaven feil/manglende. Å kontakte speditøren er den enkleste måtte å få refunderte dette fra tollvesenet, vær forbredt på å måtte dokumentere pakkens innhold med kvittering. forøvring Crimar, har du anledning til å be butikken trekke fra evt amerikanske mva da dette er eksport, få butikker gjør dette (ren netto i kassa deres) Merk at Sales tax varierer fra stat til stat og county til county, fra ingen sales tax til feks i chicago er den 11%, men hvis du forflytter deg 20 mil vest er den 7.75% da du er i et annet Natinal county, komplisert sak, men.. litt OT .. hehe, kan være penger å spare, det som var poenget mitt. Endret 22. mai 2008 av nls Lenke til kommentar
Susann92 Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Prøv importkalkulatoren til DinSide: http://www.dinside.no/php/art.php?id=512042 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå