Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen booter ikke med 4gb ram.

Anbefalte innlegg

Hallo. Installerte 4gb ram, men når jeg startet PCen fikk jeg svart skjerm. Rettere sagt skjermen min skrudde seg ikke på, men vifter og slikt gikk som de skulle.

Systemet mitt er:

Gainward nVidia 8800 gts 320mb

4x 1gb Crucial, 184-pin DIMM,DDR PC3200 CL=3 Unbuffered NON-ECC DDR400 2.6V 128Meg x 64

MSI K8N Diamond Plus NVIDIA GeForce nForce4 SLI x16 SPP (C51D) Chipset

NorthQ 4775-500BULK, ATX 500W, 120mm Fan, 12-17dBA, 4xSATA, 2xPCI-E, 20/24pin

Spør viss det trengs mer info om systemet...

Har prøvd det meste av tips fra google.

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det stemmer ikke, du kan ha mer enn 3gb på xp (om hovedkortet støtter det) men windows xp 32bit og windows vista 32bit vil ikke klare å bruke mer enn 4gb (3,5gb)

men som trådstarter sier så starter ikke pcen i det hele tatt, har ikke noe med windows å gjøre da.

Hovedkortet støtter 4gb, har du lasta ned siste bios oppdatering til hovedkortet?

Endret av Extremetel
Lenke til kommentar
det stemmer ikke, du kan ha mer enn 3gb på xp (om hovedkortet støtter det) men windows xp 32bit og windows vista 32bit vil ikke klare å bruke mer enn 4gb (3,5gb)

men som trådstarter sier så starter ikke pcen i det hele tatt, har ikke noe med windows å gjøre da.

Hovedkortet støtter 4gb, har du lasta ned siste bios oppdatering til hovedkortet?

jeg glemte at det bare er 32-bit som ikke støtter mer enn 3,5 gb, som du sier (er vel jeg som har husket feil).

men det at skjermen ikke slår seg på tror jeg fakisk har noe med ramen å gjøre. en gang hadde jeg, ikke for mye ram, men den passet ikke sammen med resten av pc-en. og da skjedde det ingen ting. men det kan jo hende det er fra hovedkort til hovedkort.

Lenke til kommentar

Vel jeg har 4 helt identiske brikker, med 3 av dem funker PCen fint, med 4 av dem funker den ikke. Tror ikke det er noe med ramen i seg selv som gjør at den ikke starter, siden den teoretisk sett skal passe hovedkortet og fungerer.

Lenke til kommentar
Vel jeg har 4 helt identiske brikker, med 3 av dem funker PCen fint, med 4 av dem funker den ikke. Tror ikke det er noe med ramen i seg selv som gjør at den ikke starter, siden den teoretisk sett skal passe hovedkortet og fungerer.

Ta en tur innom BIOS og Cell Menu->Memory Configuration->Memory hole: sett Enable.

Hvis du har dobbeltsidet ddr400 ram i alle spor vil hastigheten synke fra 200->166 MHz.

Lenke til kommentar

Ta en tur innom BIOS og Cell Menu->Memory Configuration->Memory hole: sett Enable.

Hvis du har dobbeltsidet ddr400 ram i alle spor vil hastigheten synke fra 200->166 MHz.

Meh. Samme problemt fortsatt, med Memory hole enabled :|

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...