Gå til innhold

Jente kvalt av pølsebit, i barnehagen


Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/05/21/535891.html

 

Å HERREGUD, NÅ MÅ ALLE PØLSER FORBYS, OG LISENSIERT PØLSESELGING (er det eneste som er lov) PÅ 17. MAI MÅ SKATTELEGGES!

 

 

 

Noen fler som synes det var en litt unødvendig nyhet å ha med svææææære bokstaver øverst på Blabla' sin forside?

Jeg må seriøst si at internett har trukket kvalitetsnyheter ned, betraktelig. Åh, så mye idiotisk som kommer opp på forsidene av nettavisene. Man blir litt skremt når man tenker på at disse journalistene har mange års utdanning.

Endret av Zaran
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke at det er det du spør om, men jeg synes strengt tatt at det er unødvendig å lese blabla i det hele tatt, enten det er på nett eller på papir. Nå klikket jeg på linken og bidro dermed til at historien får enda flere hits. Og dermed sitter det en eller annen smarting i blabla-redaksjonen og leser statistikkene og sier "Aha, dette er sånt leserne våre vil ha." Og så kommer det mere sånt på førstesiden...

 

Boikott hele greia, det er eneste språket de forstår. Antagelig kommer de til å bli værre en stund da, i den tro at det hjelper, men det går jo bare ut over de som fortsatt leser skiten... ;)

 

Geir :)

Lenke til kommentar

En tragisk episode. Og ja, synes dette er unødvendig å trykke opp på forsidene. Sier jo litt om samfunnet også, at det er dette folk vil ha, sitte og spise frokost om morgenen og så lese litt om elendighetene i verden. Dette er noe som selger.

 

Kanskje mer på tide å gi førskole adekvat opplæring i heimlich.

 

Er jo dårlig med førskole-utdanning i barnehagene for tiden, etter hva jeg har lest, er mange som jobber der som ikke har noe utdanning i det hele tatt.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar
Er jo dårlig med førskole-utdanning i barnehagene for tiden, etter hva jeg har lest, er mange som jobber der som ikke har noe utdanning i det hele tatt.
Det var en typo. Det skulle stått førskolelærere og de er det vel en del av i barnehager? Eller er jeg på bærtur på vidda med robåt igjen?
Lenke til kommentar
Er jo dårlig med førskole-utdanning i barnehagene for tiden, etter hva jeg har lest, er mange som jobber der som ikke har noe utdanning i det hele tatt.
Det var en typo. Det skulle stått førskolelærere og de er det vel en del av i barnehager? Eller er jeg på bærtur på vidda med robåt igjen?

 

Jeg skjønte hva du mente, og jeg leste en avis-artikkel for en stund siden der de nevnte at nettop dette at det er for få barnehage-ansatte som ikke har førskole-utdanning.

Lenke til kommentar
Er ikke jobben til barnehagearbeidere å passe på at ungene ikke dør? Det er da ikke så vanskelig å få ut en pølsebit, eller?

 

Sikkert ikke bare bare, barn har jo ganske liten munn og svelg, så hvordan komme ned dit og få opp noe som har sittet seg fast? Eneste jeg vet når noe sånnt skjer er at man skal holde ungene fremover og dunke på ryggen. Hvis ikke det hadde fungert, så vet ikke jeg selv hva jeg skulle gjort. Det er vel også ting som setter seg ekstra godt fast.

Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/05/21/535891.html

 

Noen fler som synes det var en litt unødvendig nyhet å ha med svææææære bokstaver øverst på Blabla' sin forside?.

Det fikk deg til å lese artikkelen, ikke sant? :yes:

Det var formålet med denne artikkelen.

Mission accomplished!

Store bokstaver fungere bedre når det gjelder å skape oppmersomhet.

 

Når det gjelder saken så er det ikke noe annet en tragisk ulykke.

Lenke til kommentar
En tragisk episode. Og ja, synes dette er unødvendig å trykke opp på forsidene. Sier jo litt om samfunnet også, at det er dette folk vil ha, sitte og spise frokost om morgenen og så lese litt om elendighetene i verden. Dette er noe som selger.

 

Kanskje mer på tide å gi førskole adekvat opplæring i heimlich.

 

Er jo dårlig med førskole-utdanning i barnehagene for tiden, etter hva jeg har lest, er mange som jobber der som ikke har noe utdanning i det hele tatt.

 

Trenger ikke utdanning for å dulle med noen unger. Lønna burde være på max 150 000 i året....

 

Men rart at de ikke fikk gjort noe Heimlich

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet med at media opplyser Norges befolkning om slikt. Det er jo en nyhet, selvom den er tragisk.. Men utrolig viktig å vite for de som jobber med barn å bli minnet på at sånt kan skje når som helst!

 

Ingen hjalp meg når jeg fikk appelsinbåten i halsen, barnehage tanta var noen meter unna og bare så på. Barnehage folk har generelt dårlig forståelse for førstehjelp og mange har sikkert ikke vært på kurs, er det noe småunger er flinke til; er å få ting halsen.

Lenke til kommentar
Bare lurer.

 

Hvorfor gidder dere A lese om ting dere kaller tulleoppslag i det hele tatt?

A enda verre, hvorfor lar dere det bry dere?

 

Enda et godt spm, hvorfor bes0ke sidene dere klager over?

 

som sagt, bare lurer!

Ingen som har kalt det tulleoppslag som jeg har lest. Man må jo kunne lese selv om man syntes man syntes det et litt for stort oppslag

Endret av bruno99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...