Krokn Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Hei Har en litt eldre modell prosessor (Intel Pentium D 940 3,2MHz) og føler det er på tide med en utskifting. Har sett meg i hovedsak to modeller Intel Core 2 Duo E8500 og Intel Core 2 Quad Q9450. Lurte på om noen som hadde noen tanker om dem? Driver en del med spilling av de siste spillene, så trenger en del kraft der. Er jo 3,16MHz på Duo, og 2,67MHz på Quad. Mot 3,2 Mhz jeg har nå. Forstått sånn at flere og flere får støtte for flere kjerner, men ikke kommet så langt som ta bruk alle fire på quad kjerner enda?! Ellers driver med andre "vanlige" programmer, men føler det ikke er like viktig der. Også planer om å beholde den en stund, så greit om holder en stund. Alle råd /forslag tas med takk. Angående klokking så kan klokke litt, men ikke veldig Endret 21. mai 2008 av Krokn Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Mange gode betraktninger finner du HER. E8500 er da et fryktelig dårlig valg i forhold til pris/ytelse. E8400/Xeon 3110 vil være et mye bedre valg. Lite poeng i å betale 600 kr for 0,5 i multiplier og 160 MHz. Lenke til kommentar
Krokn Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Mange gode betraktninger finner du HER. E8500 er da et fryktelig dårlig valg i forhold til pris/ytelse. E8400/Xeon 3110 vil være et mye bedre valg. Lite poeng i å betale 600 kr for 0,5 i multiplier og 160 MHz. Takker for linken. Virker som jeg ikke lette nok når så over hva folk hadde skrevet. Skal lese mer på den tråden. Når gjelder prosessor så har du definitivt et poeng der. Hadde ikke sett så nøye på MHz på de tydeligvis. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Kan bare underskrive på at E8500 er bortkastede penger vs E8400, har en E8500 selv, mest pga av at det var det eneste å få tak da jeg kjøpte den - det er en bra cpu, men en E8400 klokker akkurat like langt hvis du skal overklokke, med mindre du har et virkelig dårlig hovedkort som ikke takler høy fsb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå