Muffinman Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Har dette kabinettet og skal til å hive inn et Asus P5K. Har en Q6600 som har fått kjøre seg på nærmere 3.5 ghz på vann, men skal gå over til luft og kommer til å klokke ned til ~3.3 ghz for å få ned vcore. Trenger i den forbindelse en rimelig og stille kjøler, og har sett meg ut denne. Den går inn i høyden, men hvordan er det i de andre retningene? Det ser ut som basen på kjøleren ikke er i senter, men kan kjøleren monteres forskjellige veier for å få flere monteringsmuligheter? Erfaringer mottas med takk. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Har resonnert meg til at det skal gå med 10-15 mm klaring til kabinettveggen. Så jeg er egentlig klar til å starte montering i kabinettet - bortsett fra at jeg ikke har kjøleren i hende foreløpig. Ta en titt på denne videoen: Det skal monteres noen deler på baksiden av hovedkortet. Disse delene er mistenkelig like de som brukes for å montere vannblokka som kommer med TT Bigwater. Nå har det seg slik at jeg tilfeldigvis har demontert modifisert Bigwater-kjøling fra dette hovedkortet. Spørsmålet blir da om delene som brukes til å montere Bigwater er de samme som brukes til å montere Big Typhoon? Om så er tilfelle kan jeg jo montere alt ferdig, og sette kjøleren på plass når den kommer. Synspunkter på dette? Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Husk på at vifta på denne kjølern ligger på toppen, og vil etter montering, ligge helt oppunder "kabinett-taket". Den vil kanskje ikke være så veldig effektiv mtp luftstrøm. Ville kanskje vurdert en kjøler med vifte på sida, slik som f.eks en Noctua-kjøler. Pantera Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Kjøleren du anbefaler er så høy at lokket ikke går på engang TT kjøleren får bra klaring, siden den er nesten 6 cm lavere. Endret 23. mai 2008 av Muffinman Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Denne fikk jeg anbefalt her tidligere...burde kunne passe fint. Leveres uten vifte, så det må man kjøpe i tillegg...som f.eks denne. Pantera Endret 23. mai 2008 av Pantera Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Fremdeles for høy etter min tommestokk Bestilte TT kjøleren i går. Lenke til kommentar
dEEP- Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Ble det bra resultat? Har samme kabinett og dreit nettopp på draget med å kjøpe ThermalTake Cooler Silent Boost K8 (bråker jo verre enn vifta som stod på fra før av). Heldigvis ikke så dyr, selv om frakt fordobla prisen... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Ble god plass når jeg tok av viftegrillen og flyttet reguleringsknappen som står på toppen av vifta. Ellers er høyden på kjøleren oppgitt uten vifta montert, men det ble god plass likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå