Stein-Erik Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 kan jeg installere Linux på pcens hvis jeg allerede har XP. jeg vil bare teste hvordan det er. er det som på mac at jeg kan kjøre windows i mac uten å slette alt på pcen. plz svar. kan jeg installere Linux på pcens uten å slette windows xp Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 kan jeg installere Linux på pcens uten å slette windows xp Selvsagt, men du trenger ledig plass til Linux installasjonen. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 kan jeg installere Linux på pcens hvis jeg allerede har XP. jeg vil bare teste hvordan det er. er det som på mac at jeg kan kjøre windows i mac uten å slette alt på pcen. plz svar. kan jeg installere Linux på pcens uten å slette windows xp Om du med "som på mac" mener connectix eller vmware (virtual machines) så skal det være mulig med linux også. Du kan da installere linux i en egen fil på windows filsystemet ditt. Krever en del internminne, though .... Og du får ikke "helt " linux-opplevelsen, da det kan gå litt tregt, men det er greit for testing. Du kan også installere linux på en egen partisjon på harddisken (utn virtual machine), slik at du får et dual-boot system, men det er som regel litt mer pes.... Virtual machines koster jo litt da, men du får 30 dagers gratis test-versjoner både med vmware og connectix. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 skal du teste for moro skyld kan du laste ned og brenne ut: SuSE 8.1 live evaluation CD eller Knoppix Linux Begge kjører operativsystemet direkte fra cd-rom. ingen installering http://www.knopper.net/knoppix/index-en.html#mirrors http://ftp.sunet.se/pub/os/Linux/distribut...suse/suse/i386/ Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Gentoo har en bootbar CD med Ut2003-demo http://www.gentoo.org/news/20020922-ut2k3.xml Lenke til kommentar
mandela Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Gentoo har en bootbar CD med Ut2003-demohttp://www.gentoo.org/news/20020922-ut2k3.xml Har ikke vært borti Gentoo, er det en distro for viderekommende? jeg får ikke koblet meg på serveren deres nå forresten, tenkte å laste ned live.eval. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Gå hit: ftp://sunsite.uio.no/linux/Gentoo/ Gentoo er ikke utprega nybegynner-vennlig. Det er derimot Mandrake. Den cd-en booter visstnok bare opp ut-demoen og ikke noe annet. Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Hvis du er virkelig interessert, anbefaler jeg å starte på en distro som krever litt av brukeren. Følger mandrake og lignende ikke representerer hva Linux virkelig er. Men når sant skal sies, redhat er ofte best i begynnelsen Lenke til kommentar
tore- Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Tror du skal droppe dette prosjektet. Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Hvis du er virkelig interessert, anbefaler jeg å starte på en distro som krever litt av brukeren. Følger mandrake og lignende ikke representerer hva Linux virkelig er. Men når sant skal sies, redhat er ofte best i begynnelsen evt. slackware. men i han her sitt tilfelle tror jeg han bør holde seg til windows. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 evt. slackware. men i han her sitt tilfelle tror jeg han bør holde seg til windows. Og hva baserer du det på? -- Assumptions are the mother of all fuckups Lenke til kommentar
tore- Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 evt. slackware. men i han her sitt tilfelle tror jeg han bør holde seg til windows. Og hva baserer du det på? -- Assumptions are the mother of all fuckups Tror han baserer det på måten trådstarter har formulert seg. Lenke til kommentar
Espen_^ Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Tror han baserer det på måten trådstarter har formulert seg. Hahha den var bra.. Beklager offtopic men den VAR bra. Lenke til kommentar
anoteng Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Synes det er dårlig gjort å demotivere en wintendo bruker fra å prøve seg på linux, slik enkelte over meg her har gjort. Synes det er flott at flere og flere bryter det monopolet micro$oft har i dag (ihvertfall for vanlige hjemmebrukere). Vi har da alle vert fersk på linux en gang i tiden, regner med de fleste her startet med win, eller ihvertfall msdos. Gjorde ihvertfall det selv og har enda ikke helt klart å bryte helt ut av onskapen. Er så langt ifra linux proff selv, heller newb, men hjelper de jeg kan... Lenke til kommentar
capy Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Tror du skal droppe dette prosjektet. alle må begynne ett sted.. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Sant nok, da foreslår jeg at han prøver dette: Knoppix Download link Brenn ISO bilde over på en cd, boot up og lek deg i linux uten å ødelegge noe på harddisken... klarer du ikke å komme deg i linux med den cden bør du definitvt droppe prosjektet ditt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå