Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Laser operasjon, billigst og best i Norge? Eller dra til utlandet?

Gjest Slettet+19283741

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741

Har lenge tenkt på det, men først nå jeg så smått har begynt å vurdere det, helt til jeg fikk høre at det koster ca 20k. Har ikke penger til det nå. Har hørt av andre at noen gjør det i utlandet med godt resultat og forteller at de er like flinke og billigere i utlandet. Er det noen som ev. vet hvilke land som er "ledende" innen laser operasjoner?

Hvor mye kan man egentlig spare? Nå tenker jeg kun på operasjonen sin del, utenom penger til reise osv. Tar det som en ferie i samme slengen ev.

Alle inspill mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det er anbefalt etter puberteten og synet må være stabilt minst 2år.

Mtp. disse ulandene, så driter de nok i protokolen for pengens skyld.

Husk:

Laser operasjon er en operasjon.

En del av hornhinnen vil blir skjært vekk.

Hvis synet, etter operasjonen går rett i dass, så er det ikke mangen "second chance" man har. Spesielt mtp. dårlig/uansvarlige praksiser i "enkelte land", kan dette lett gjør vondt verre.

Lenke til kommentar

Selv om 4700 høres billig ut her, så er det en formue i India. Jeg tror de som utfører disse operasjonene er utført av dyktige folk som er vant med folk med høye krav og kvalitet, og de er avhengig av at folk kan stole på dem for at de skal overleve.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Takk for linken.

Jeg har også hørt at de er dyktige, men dette kan sikkert variere så jeg kommer ikke til å ta en laser operasjon uten å vite hvem jeg går til og uten referanser.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Guest_Stein_*
Har lenge tenkt på det, men først nå jeg så smått har begynt å vurdere det, helt til jeg fikk høre at det koster ca 20k. Har ikke penger til det nå. Har hørt av andre at noen gjør det i utlandet med godt resultat og forteller at de er like flinke og billigere i utlandet. Er det noen som ev. vet hvilke land som er "ledende" innen laser operasjoner?

Hvor mye kan man egentlig spare? Nå tenker jeg kun på operasjonen sin del, utenom penger til reise osv. Tar det som en ferie i samme slengen ev.

Alle inspill mottas med takk!

Operasjon - i Norge eller utlandet. Flyreise:inkl. 2 hot døgn. eks India 9000 - deretter en kontrollsjekk 9000, er det da gratis å ta en korrigering etter 1 år (+9000).... Sum 27000 + 4700 = 31.700 + + + . Norge pris. ca. 30.000 Med gratis korr. etter 1 år....

Lenke til kommentar

Opererte mine øyner i Nederland ( FEYO medical).

Men det var kun fordi vi var på ferie der, og eg skulle planlegge besøk hos x'en min i samme byen seinare. (hun studerte der)

Som Stein skriver så er det dette med kontrollsjekken..

Litt kjipt å måtte ordne det i Chile/India som kanskje koster noe.

Dette er vel det største aberet mot å ta operasjon i utlandet.

For min egendel så sparte eg ca 6k mot å operere meg i Norge.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Personlig er jeg skeptisk til å dra langt "hjemmefra" for å ta laserkorreksjon av syn. Jeg tviler ikke på at utstyret og kompetansen er like bra i andre land som i Norge, men komplikasjoner kan oppstå, både etter innngrepet, og behov for korrigeringer etterpå, og det man sparte på å dra til Thailand/India/Tyrkia/Polen i første omgang kan fort bli borte dersom man må dra en tur til for korreksjon. Jeg kjenner mange som har tatt laserkorreksjon, og en av disse har hatt behov for etterkorreksjoner minst en gang.

Lenke til kommentar

Jeg planlegger å ta en slik operasjon jeg også, om noen år. Er 18 år nå og synes linser/briller er noe herk, men venter til jeg blir 20 år tror jeg. Jeg har i hvertfall bestemt meg for å gjøre det i Norge, men det finnes et selskap som arrangerer reiser til Tsjekkia (?) og Tyrkia hvor du reiser med en gruppe hvor alle skal operere øynene sine. Like billig har jeg hørt, men som sagt tidligere velger jeg å gjøre det i Norge mtp. ettervirkninger.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Idag mistet jeg mine helt nye månedslinser igjen. Saltvann drar linsene rett fra øya, og du dukker opp av vannet som en mulvarp..

Utrolig irriterende, og vil derfor ta laseroprasjon snart. Men må vente ettersom synet mitt har en tedens til å forandre seg hele tiden..

Men blir nok i Norge til tross for den baktatte prisen. Jeg skal ha oppfølging!

Edit:

jaja, så fikk vi gjenopprettet denne tråden også..

Endret av Salsa-Shark
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...