Arctic Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Får er sauer. For er mat. Bare skjekk det opp hvis du ikke tror meg Synes du kunne forklare hva som skal brukes hvor. Edit, nei unnskyld, for er ikke mat. Det skrives med sånn dings over O'en. Men får er får. Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Får er sauer. For er mat. Bare skjekk det opp hvis du ikke tror meg Synes du kunne forklare hva som skal brukes hvor. Hva er presens bøyningen av "å få"? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Får er sauer. For er mat. Bare skjekk det opp hvis du ikke tror meg Synes du kunne forklare hva som skal brukes hvor. Hva er presens bøyningen av "å få"? Eh... hva er presens? Jeg er her for og lære jeg Men svaret er vel "og få" ikke sant? Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Får er sauer. For er mat. Bare skjekk det opp hvis du ikke tror meg Synes du kunne forklare hva som skal brukes hvor. Hva er presens bøyningen av "å få"? Eh... hva er presens? Jeg er her for og lære jeg Men svaret er vel "og få" ikke sant? Hihi, presens er nåtid. Hva trodde du presens sto for? Bindeord og infinitivsform? Også tror jeg DjSlayer siktet til denne (som jeg også gjorde): Den feilmarginen for dere leve med. Edit: Skrivefeil. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Får er sauer. For er mat. Bare skjekk det opp hvis du ikke tror meg Synes du kunne forklare hva som skal brukes hvor. Hva er presens bøyningen av "å få"? Eh... hva er presens? Jeg er her for og lære jeg Men svaret er vel "og få" ikke sant? Hihi, presens er nåtid. Hva trodde du presens sto for? Bindeord og infinitivsform? Også tror jeg DjSlayer siktet til denne (som jeg også gjorde): Den feilmarginen for dere leve med. Edit: Skrivefeil. Jeg vil vite mer Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 "Den feilmarginen får dere leve med." er riktig skrivemåte. Skriver du det på din måte, skal for'en uttales [fårr]. See? Også er det: Infinitiv: Å få Presens: Får Preteritum: Fikk Perfektum (partisipp): (Har) fått Futurum: (Skal) få Og de andre bøyningsformene er som sagt mer eller mindre uviktige. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 "Den feilmarginen får dere leve med." er riktig skrivemåte. Skriver du det på din måte, skal for'en uttales [fårr]. See? Også er det: Infinitiv: Å få Presens: Får Preteritum: Fikk Perfektum (partisipp): (Har) fått Futurum: (Skal) få Og de andre bøyningsformene er som sagt mer eller mindre uviktige. Åhh Futurum høres kult ut! Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 ååå....Ikke min meg på skolen, vi har jo fri i helga...pleezzz Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Aha, I see Men jeg tviler på det blir noen endringer... Men takk for rettingen Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Åhh Futurum høres kult ut! Futurama En ting til: Wiiiiiii 2000 innlegg! Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Futurum: (Skal) få Og de andre bøyningsformene er som sagt mer eller mindre uviktige. Åhh Futurum høres kult ut! Mente du Futurama, eller å skulle få seg? Å skulle få er vel, btw, pluskvamperfektum elns.. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Åhh Futurum høres kult ut! Futurama En ting til: Wiiiiiii 2000 innlegg! Congrats! Dra deg til Milepælers tråden Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Dagens lekse til alle pedanter: pedant (av it. pedante), skolemester; person som legger overdrevent stor vekt på småting og ubetydeligheter, flisespikker, paragrafrytter. — pedanteri, overdreven nøyaktighet, pirk. Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Futurum: (Skal) få Og de andre bøyningsformene er som sagt mer eller mindre uviktige. Åhh Futurum høres kult ut! Mente du Futurama, eller å skulle få seg? Å skulle få er vel, btw, pluskvamperfektum elns.. Nix, skulle/hadde fått er plusskvamogsåvidere (litt vel lang forkortning?). Å skulle [etellerannet] vet jeg ikke hva er, om det er noe i det hele tatt. Og/å-feil er irriterende, tastefeil gjør ikke så mye. SKRIKING, rar,tegn.setting, for mange utropstegn!!!!!!!!!!!!!111 (som slutter med ett-tall spesielt), |-|@׺® / 1337 er irriterende i større mengder. for å si det enkelt: Overdreven bruk av uthevelser i alle former er meningsløst, irriterende, og virker mot sin hensikt. En enkel regel vi lærte på skolen var at om man kunne bytte ut 'å'-lyden med 'pluss' og fortsatt få den samme betydelsen, skulle man bruke 'og'. Lenke til kommentar
drbass Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Syntes det hele hørtes ut som om det var rippet fra en lærebok :o Det er vel generalt de som ikke er ferdig med ungdoms skolen som sliter mest med skrivefeil sånn som: og/å i allefall/iaffal for/får skjer/kjer kjøre/skjøre osv Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 pedant (av it. pedante), skolemester; person som legger overdrevent stor vekt på småting og ubetydeligheter, flisespikker, paragrafrytter. — pedanteri, overdreven nøyaktighet, pirk. er det bedre at folk som skriver feil blir oppfattet som analfabeter og/eller personer med ekstremt lav iq? Lenke til kommentar
eab Skrevet 9. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2003 heheh, så dere tok det seriøst? Jeg skrev bare av et ark som norsklæreren min delte ut Lenke til kommentar
drbass Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Det var akkurat det jeg tenkte Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 *Grusomme minner fra norsken i 7. klasse" Irriterer meg over folk som ikke bruker stor bokstav etter punktum jeg. Kan noen fortelle meg hva 1337 betyr? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Syntes det hele hørtes ut som om det var rippet fra en lærebok :o Det er vel generalt de som ikke er ferdig med ungdoms skolen som sliter mest med skrivefeil sånn som: og/å i allefall/iaffal for/får skjer/kjer kjøre/skjøre osv Tror aldri jeg ble helt ferdig med undomskolen... Den hjemsøkte meg riktignok i natt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå