OriZo Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hey Skal oppgradere min 2 år gamle gamer PC til å bli en del heftigere! Skal primært bare bruke denne til spill, med focus på Age of conan. Må starte med å si jeg ikke har noe som helst peiling på hva som er bra, dual, quad, ingen aning! Vill egentlig bare vite hva som er bra før det topper over til det extremt dyre greierne. Har ikke noe budsjett men det varierer ettersom hva man får for pengene i dag. Budsjettet ligger vell noe løst mellom alt fra 8000-15000. Har nå egentlig bare brukenes PSU som er en mist 500W (som jeg gjerne bytter ut om nødvendig) Samtidig som et kabinett jeg liker veldig godt ( http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...I&mcat=c432 ) Har også en HD som jeg gjerne vill beholde (men lurer på om jeg må oppgradere til vista for å kunne kjøre spillet i dx10, noe jeg har hørt gir stor forskjell?) Kan også kjøpe en ny om dette har noe å si på grafikk og "smoothness" av spillet. Så er det egentlig bare å fortelle hva jeg bør kjøpe. Belønner den mest behjelpelige (om det er delt første skal begge få ) med 50$ på pokerstars eller en annen pokerside med transfer om ønskelig! =) På forhånd takk for hjelpen! Lenke til kommentar
FairCaptain Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Velg Quad Core hvis du skal bruke PC-en lenge. Den funker nesten som 4 prosessorer i en der du kan kjøre flere tunge applikasjoner på en gang. På skjermkortfronten ville jeg ventet til Nvidia GTX 260 kommer om 1 måned. Det blir det nest bestet kortet dems til en rimelig pris. Ville valgt minimum 650W PSU. Velg også et hovedkort med støtte for DDR3 og PCI-E 2.0. Lenke til kommentar
Entim Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Du må ha Vista for DX10, men det haster ikke så veldig siden AoC ikke kommer i DX10 versjon før august/september. Skal du ha det kabinettet så kjøp det her LianLi Forslag du tar jo bort kabinettet der og da er det vel ca 10.000,- Endret 21. mai 2008 av Entim Lenke til kommentar
OriZo Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Ja da tror jeg at det som er satt opp skal holde. Men har noen spm. Har ikke satt opp en handlevogn men det er samme greierne som over men tatt vekk en del som jeg har fra før =) Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344772 ABIT IP35 PRO, P35, Socket-775, ATX. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335649 XFX GeForce 8800GTX http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332049 Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338074 Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet CPU Kjøler http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327440 - som sagt har jeg en 500W mist PSU, den skal vell holde? - unødvendig med quad og DDR3 siden jeg egentlig bare kommer til å bruke denne til conan og regner med denne pakken kjører spillet på max med en 70+ fps? Eller kommer jeg bedre ut i ytelse med quad og DDR3 for noen tusenlapper til? - så lurer jeg på om jeg skal kjøpe 2 av Corsair twin2x ramm'n (8GB) for å så kjøre vista 64, men hvor mye har dette å si på ytelsen i spill? (igjenn fokus på AoC) - samme med den gamle HD'en min. har den noe å si på ytelsen i spillet? (2 år gammel samsung spinpoint tror jeg) Har kabinettet fra før, har ikke tenkt til å klokke, på forhånd takk. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Velg Quad Core hvis du skal bruke PC-en lenge. Den funker nesten som 4 prosessorer i en der du kan kjøre flere tunge applikasjoner på en gang. Nesten som 4 prosessorer i en? Det ER fire prosessorer i en. Eller ville jeg nok kvittet meg med MIST´en og gått for noe i størrelsesorden 650w og oppover, f.eks Corsair, Thermaltake Toughpower, Gigabyte Odin eller OCZ. DDR3 har lite for seg enda, du merker ikke forskjell - bare i lommeboka ;-) Endret 22. mai 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Quad er beregnet for den som bruker tunge applikasjoner - Age of Conan er ikke en av de som utynytter quad helt enda - til spill PC er ikke en quad prosessor og foreslå...eller en AMD X2 - gå heller for en Duo du ja - har jeg og gjort - bestilte mitt igår. mitt oppsett: MSI P35 Platinum Combo, P35, Socket-775, DDR2/DDR3, Firew, ATX, GbLAN, 2xPCI-Ex16 Intel Core? 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB, DDR2, 2x2GB(KIT), DHX, E.P.P, with FAN Gigabyte GeForce 9800GX2 1GB GDDR3, Creative SB X-Fi XtremeGamer ASUS Silent Knight II CPU Cooler, Blue Light, Socket 478/775/939/940/AM2/AM2+ Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 MSI er en "middelhavsfarer" når det gjelder hovedkort, de finnes fryktelig mange P35 kort i alle prisklasser, men generelt kan man si at Gigabyte og Abit er blant de beste sammen med Asus sine toppmodeller. Lenke til kommentar
OriZo Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) - unødvendig med quad og DDR3 siden jeg egentlig bare kommer til å bruke denne til conan? regner med denne pakken kjører spillet på max med en 70+ fps? Eller kommer jeg bedre ut i ytelse med quad og DDR3 for noen tusenlapper til? - så lurer jeg på om jeg skal kjøpe 2 av Corsair twin2x ramm'n (8GB) for å så kjøre vista 64, men hvor mye har dette å si på ytelsen i spill? (igjenn fokus på AoC) - samme med den gamle HD'en min. har den noe å si på ytelsen i spillet? (2 år gammel samsung spinpoint tror jeg) Noen som kan svare? - hvor stor forskjell er det mellom Gigabyte GeForce 9800GX2 1GB GDDR3 / XFX GeForce 8800GTX ? vill ikke bruke 2k ekstra på et skjermkort som gir 10% bedre ytelse (eksempelvis) Endret 22. mai 2008 av OriZo Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) - unødvendig med quad og DDR3 siden jeg egentlig bare kommer til å bruke denne til conan? regner med denne pakken kjører spillet på max med en 70+ fps? Eller kommer jeg bedre ut i ytelse med quad og DDR3 for noen tusenlapper til? - så lurer jeg på om jeg skal kjøpe 2 av Corsair twin2x ramm'n (8GB) for å så kjøre vista 64, men hvor mye har dette å si på ytelsen i spill? (igjenn fokus på AoC) - samme med den gamle HD'en min. har den noe å si på ytelsen i spillet? (2 år gammel samsung spinpoint tror jeg) Noen som kan svare? - hvor stor forskjell er det mellom Gigabyte GeForce 9800GX2 1GB GDDR3 / XFX GeForce 8800GTX ? vill ikke bruke 2k ekstra på et skjermkort som gir 10% bedre ytelse (eksempelvis) - Quad er ikke en dirkete spill prosessor - Duo prosessorer yter bedre enn Quad i spill - nå har jeg ikke link til testene, men det vises på grafene. - DDR3 RAM er helt kun for de som vil kaste bort noen tusenlapper ekstra... ikke kan jeg begrunne det, men det er det folk sier her på forumet iaf. -Age of Conan vil bruke DirectX10 senere (det er ikke klart til launch nå) og directX10 krever Vista, så hvorfor ikke kjøre 64bits ? da får du utnyttet RAM'en. Windows Vista 32 Bit klarer ikke utnytt mer enn 3,5GB RAM, det er kun Vista 64 Bit som klarer og utnytte opp til 8 GB ram. 9800GX2 er ett 2 in 1 skjermkort - dvs. det har 2 kjærner som kjører, dvs hvis man tar 2 slike skjermkort i SLI, får man 4 kjærner, mens med 2 8800GTX har du 2 kjærner totalt (er ikke sikker på 8800GTX har 1 eller 2 kjærner men tror det er 1) men 9800GX2 har iaf. 2 kjærner. Harddiskene vil ikke si noe på ytelsen i spillet vil jeg si, jeg kommer til å bruke mine disker som er 2år gammle, men har en Raptor disk til OS og Conan disk Så kan foreslå en raptor disk til bruk av OS og Conan Endret 22. mai 2008 av Lucas Lenke til kommentar
OriZo Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 - Quad er ikke en dirkete spill prosessor - Duo prosessorer yter bedre enn Quad i spill - nå 9800GX2 er ett 2 in 1 skjermkort - dvs. det har 2 kjærner som kjører, dvs hvis man tar 2 slike skjermkort i SLI, får man 4 kjærner, mens med 2 8800GTX har du 2 kjærner totalt (er ikke sikker på 8800GTX har 1 eller 2 kjærner men tror det er 1) men 9800GX2 har iaf. 2 kjærner. Så den beste løsningen for meg tror du ville vert? vill som sagt ikke bruke 2k ekstra på noe som vill bli piss i havet men om det så at det utgjør en god del på ytelsen, så går jeg for det som må til for å kjøre conan på max. kjøper ikke ett (eller to) skjermkort som skal være til fremtidige spill osv. Er og blir en AoC pc, så vill kjøpe det som trengs for å kjøre på max. Men ikke noe unødvendig... føler det ligger en syltynn linje her fra 8000kr i komponenter til 14000kr i komponenter Legger til en raptor disk i handlevognen Og som sagt 8gb ram eller 3.5gb ram for å klare max i aoc? Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Innen relativ kort tid kjem arvtakeren til P35 brikksettet. Greit å ha i bakhodet, usikker på forskjellen dog.. Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Personlig ville eg valgt denne pcen her: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=70632 Dette er ikkje med: kabinett her vel du noko etter eigen smak OS veit ikkje om du vil ha xp/vista. Anbefaler og gå for 64-bit OS. Som tidlegare nemd er det feil at Vista 64-bit maks kan ha 8gb ram, dette gjeld den billigaste varianten. Dei andre kan ha betydleg meir. Kan anbefale Vista Home Premium 64-bit. Optisk einhether vel du noko som den butikken du vil handle hos har inne. Ser og du har ein mist straumforsyning liggjande. Viss du vil spare pengane bruker du denne, men vil du ha ein betre straumforsyning (etter mi meining) vel du Corsair sin. Sidan du skal spela AoC anbefaler eg deg og velga e8400, denne har høgare frekvens og difor betre ytelse i spel. Det er særs få spel som kan utnytta quad-core godt nok. Sli er for dyrt i forhold til den ekstra ytelsen, i tillegg er det ikkje alle spel som støttar SLi. Hovudkortet er laga av Abit, og er eit særs godt hovudkort basert på intel chipsettet. Obs: hovudkortet støttar ikkje SLi, men SLi medfører uansett berre større kostnader og frustrasjon. Eit anna alternativ for litt betre ytelse er og endra rammen til noko som køyrer på anten 1000mHz eller 1066mHz. Kan kome tilbake med fleire alternativ på dette seinare. Å kjøpa ein raptordisk er å kasta vekk pengane, den ekstra ytelsen er nærast ikkje tilstadeverande og er ikkje verdt det (mi personlege meining). Trengs meir harddiskplasss kan og anten fleire diskar eller 750gb eller 1tb versjonen av disken vurderast. Veit ikkje kva planar du har om overklokking, men ein god cpu-kjølar er aldri å forakta. Vil anbefala anten ein noctua eller thermalright extreme. Endret 22. mai 2008 av tosha0007 Lenke til kommentar
Entim Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Jeg spiller AoC med ca. 60-70 FSP på max settings med samme oppsett (CPU,HK,GPU,Vista 64), jeg la til 4GB ram (tot 8GB) men har ikke merket noe FPS forbedring bortsett fra i individuell instanses der den spratt opp fra 70-80 til 200 Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) - Quad er ikke en dirkete spill prosessor - Duo prosessorer yter bedre enn Quad i spill - nå 9800GX2 er ett 2 in 1 skjermkort - dvs. det har 2 kjærner som kjører, dvs hvis man tar 2 slike skjermkort i SLI, får man 4 kjærner, mens med 2 8800GTX har du 2 kjærner totalt (er ikke sikker på 8800GTX har 1 eller 2 kjærner men tror det er 1) men 9800GX2 har iaf. 2 kjærner. Så den beste løsningen for meg tror du ville vert? vill som sagt ikke bruke 2k ekstra på noe som vill bli piss i havet men om det så at det utgjør en god del på ytelsen, så går jeg for det som må til for å kjøre conan på max. kjøper ikke ett (eller to) skjermkort som skal være til fremtidige spill osv. Er og blir en AoC pc, så vill kjøpe det som trengs for å kjøre på max. Men ikke noe unødvendig... føler det ligger en syltynn linje her fra 8000kr i komponenter til 14000kr i komponenter Legger til en raptor disk i handlevognen Og som sagt 8gb ram eller 3.5gb ram for å klare max i aoc? - Drop Quad - gå for E8400 og jeg har droppet DDR3 og gått for DDR2 istedet for, 4GB må holde - har 4GB på jobb PC-en og DEN kjører conan - though sucky skjermkort men uansett. legg pengene heller i skjermkortet Endret 23. mai 2008 av Lucas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå