HansHG Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hei Jeg har internet router'n min i stua en Thomson router fra telenor med wlan. Det som er saken er at den stasjonære PC-en står på soverommet, og det er så stygt med lang kabel langs veggen. Jeg har 2stk Linksys DD-WRT router liggende her en er satt opp som acsesspoint og den andre er client. Jeg tenkte derfor at jeg kunne bruke clienten til å motta wlan fra stua og kjøre kabel mellom den og den stasjonære PC-en. Jeg får kontakt med wlan nettet på client routern, bra signalstyrke osv. Men jeg får ikke internet på den stasjonære PC-en. Hva gjør jeg feil ? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Skriv ipconfig /all i dosvindu og sjekk om DNS og GATEWAY er riktig. Eks: Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00 DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Nei IP-adresse . . . . . . . . . . . : 192.168.1.2 Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Standard gateway . . . . . . . . : 192.168.1.1 DNS-servere. . . . . . . . . . . : 192.168.1.1 Jeg bruker forresten client bridge her nå og det fungerer fint. Endret 21. mai 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Takk for svar, nå fungerer clientbridgen min, måtte visst bare gå inn å joine det nettet jeg ville ha tilgang til enda en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå