Barry White Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Hei! Har tenkt å overklokke min XP2200. For dette trenger jeg bra kjøling. Har tenkt å kjøpe meg den godt omtalte Volcano 9+ Cool (vennligst ikke kommenter på dette valget), men så ser jeg også at mange har flere kabinett vifter installert på bakhånd. Har kabinett viftene en stor funksjon i denne kjølingen? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Ja. CPU-temp vil alltid ligge en del over lufttemp i kabinettet, og uten litt gjennomtrekk vil temperaturen i kabinettet og dermed CPU bli betraktelig høyere. Du burde ha hvertfall en foran og en bak. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 I ett datasystem med cpu og flere disker, så produseres det en del varme. Det er ikke hjelp i bare en cpu vifte om kabinettet holder 40C+, da blir kjølingen dårlig. Ett godt tips er 19dba 80mm i bunn og topp. Den nede til å suge inn i kabbiset, og den oppe til å dra ut. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 på q-tech sine billigkabinett, går det an å sette på der? Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 på q-tech sine billigkabinett, går det an å sette på der? Jeg tror nok ikke det er laget til, men da er det frem med dremel og borremaskin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå