Subishi Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Hei. Ser på wikipedia at Høyre har styrt Bærum kommune i de siste årene. En bekjent av meg (venstreradikal) mener høyrekreftene har styrt kommunen "til graven" med sin privatiseringspolitikk. Ligger det noe i dette? Har Høyre privatisert noe som helst i Bærum? Endret 21. mai 2008 av Majestixx Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hva definerer han som "til graven" her da? Lenke til kommentar
Subishi Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 Tror først og framst det var et veldig dårlig skoletilbud og dårlig eldreomsorg han mente. Noen fra Bærum som kan fortelle litt om forholdene der? Tåpelig tråd, men føler at jeg må komme til bunds i saken da jeg på en måte havnet i en diskusjon om hvorvidt eldreomsorgen og skolene skal være privatstyrt eller ikke. Lenke til kommentar
blackcurrant Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) FrP kommunen Os burde vel vere eit døme her? Det har gått bra so langt, men opposisjonen hevdar Os er eit framtidig finansielt mareritt ettersom ting har vore solgt unna. So då spørst det om kven ein trur på. Endret 21. mai 2008 av blackcurrant Lenke til kommentar
slemKaffe Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Jeg er fra Bærum, er forsåvidt litt venstreradikal selv. Da jeg gikk på skole var det mye som var i dårlig stand. Det var bla en lengre periode hvor det ikke gikk ann å bruke gymsalen på ungdomsskolen jeg gikk på siden det var hull i taket. Både barne og ungdomsskolen jeg gikk på var under oppussing mens jeg gikk der, jeg tror det ble bedre etter at jeg slutta. Då jeg begynnte på vidregående valgte jeg en skole som var relativt nyoppusset, så der var forholdene sort sett bra. Kan også legge til at det ikke er spessielt vanlig å gå på privat skole i Bærum, jeg kjenner kun 2 som gikk på KG (i Oslo), og de begynnte ikke der før vidregående. Når det gjelder eldreomsorg så fikk mormoren min (som var relativt "skrøpelig") besøk fra kommunen en gang i uka til hjelp for rengjøring mens hun fortsatt bodde i egen leilighet, men hun var avhenig av besøk fra noen i familien nesten hver dag. Etter at hun ble avhengig av mer help flyttet hun inn på et privat drevet eldrehjem, hvor forholdene var veldig bra, men det kostet mye. Hun hadde relativt god økonomi og nektet å flytte inn på de kommunalt drevne pleiehejmmene, så jeg vet ikke hvordan forholdene er der. Edit: leif Endret 21. mai 2008 av slemKaffe Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Skyt meg gjerne, men i kommunevalg så stemmer man hovedsaklig på person, ikke parti. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Tror først og framst det var et veldig dårlig skoletilbud og dårlig eldreomsorg han mente. Noen fra Bærum som kan fortelle litt om forholdene der? Tåpelig tråd, men føler at jeg må komme til bunds i saken da jeg på en måte havnet i en diskusjon om hvorvidt eldreomsorgen og skolene skal være privatstyrt eller ikke. Så vidt jeg husker var ikke forholdene verre enn en fant andre steder i landet. Så noe grav har vi ikke møtt enda meg bekjent. Hadde vi vært i grava så kunne noen forklart meg hvorfor dette er et populært sted å bo, og ikke noe slumland som begrepet grava ville tilsi. Jeg er fra Bærum, er forsåvidt litt venstreradikal selv. Da jeg gikk på skole var det mye som var i dårlig stand. Det var bla en lengre periode hvor det ikke gikk ann å bruke gymsalen på ungdomsskolen jeg gikk på siden det var hull i taket. Både barne og ungdomsskolen jeg gikk på var under oppussing mens jeg gikk der, jeg tror det ble bedre etter at jeg slutta. Då jeg begynnte på vidregående valgte jeg en skole som var relativt nyoppusset, så der var forholdene sort sett bra. Kan også legge til at det ikke er spessielt vanlig å gå på privat skole i Bærum, jeg kjenner kun 2 som gikk på KG (i Oslo), og de begynnte ikke der før vidregående. Når det gjelder eldreomsorg så fikk mormoren min (som var relativt "skrøpelig") besøk fra kommunen en gang i uka til hjelp for rengjøring mens hun fortsatt bodde i egen leilighet, men hun var avhenig av besøk fra noen i familien nesten hver dag. Etter at hun ble avhengig av mer help flyttet hun inn på et privat drevet eldrehjem, hvor forholdene var veldig bra, men det kostet mye. Hun hadde relativt god økonomi og nektet å flytte inn på de kommunalt drevne pleiehejmmene, så jeg vet ikke hvordan forholdene er der. Edit: leif Jeg fikk nå muligheten men valgte Dønski som videregående. Stort sett var skolene meget kurrante, men mye kunne selvfølgelig gjøres, men så vidt jeg så var ikke tilstandene bedre andre steder heller, så igjen så ser jeg ikke noe forfall. I Oslo fremstod Manglerud i 2005 som like kjedelig som Dønski (Og de som har sett det vet den likner et lagerbygg) som et eksempel. Jeg har ikke opplevd noe med det helsetilbudet heller, ingen lengre ventekøer (eller så har jeg kommet inn fort), og de gangene det har trengtes har man hatt nærmest døgkontinuerlige tilbud som har fungert, så jeg er rimelig fornøyd. Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Jeg er også fra Bærum, men kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i at kommunen er kjørt i graven. De siste 15 årene har 3 skoler innen én km radius blitt pusset opp/bygget nye. De var dårlige når jeg gikk der, men hver gang jeg begynte på nytt trinn ble de selvfølgeli oppuset og nå er alle veldig moderne bygg. Nå fins det ganske mange andre skoler i Bærum da så jeg kan ikke uttalle meg om alle, men jeg har inntrykk av at det meste i Bærum blir pusset opp det er generelt høy standard på veier, bygg, infrastruktur osv og blir alltid bygget i et eller annet. F.eks sportsfasiliteter, jernbane, nytt jernbanespor, t-bane, svømmehall, skatepark, skoler, veier, flere blokker/hus/leiligheter, ny fotballstadion, ca 1 million nye rundkjøringer har blitt bygget de siste 20 åra (velidg praktisk btw), nye "sentrum" rundt omkring (bekkestua f.eks) osv osv osv. Så nei, skjønner ikke hva han kompisen din mener, Bærum er en veldig bra kommune, han har nok bare dårlig kontakt mellom virkeligheten og sin radikale fantasi. Ikke veldig uvanlig for sånne folk. Kan også legge til at de jeg kjenner som har behov for det har hatt veldig bra erfaringen med hjelpepleierapparat, enten utviklingshemmede eller eldre eller annen sykdom. Endret 21. mai 2008 av teflonpanne Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Hei. Ser på wikipedia at Høyre har styrt Bærum kommune i de siste årene. En bekjent av meg (venstreradikal) mener høyrekreftene har styrt kommunen "til graven" med sin privatiseringspolitikk. Ligger det noe i dette?Har Høyre privatisert noe som helst i Bærum? Du kan jo ta en tur til Sandvika, og se hvor mye det er bygget der i de siste årene. Bærum er en av landets rikeste og mest attraktive kommuner å bo i. Lenke til kommentar
tandep Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Bærum går strålende. Det er en grunn til at den samme ordføreren fra Høyre bli gjenvalgt år for år;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå