Gå til innhold

Passer denne rammen til dette hovedkortet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Passer i slotten gjør det og på papiret så SKAL den boote og funke.

Men det er jo tross alt ett nForce kort som har en minnekontroller som lever sitt eget liv så det kan hende du må belage deg på å fikle litt.

 

Kryss i allefall alt av fingre og tær for at du får alt til å klaffe, men det skal funke om Nvidia sin kraft står deg bi ;)

Lenke til kommentar
Hmm.. så de selger noe som ikke har noe garanti at det vil funke bra? :shrug:

 

Mange har sendt nForce kort i retur grunnet en masse problemer.

Det går å få skikk på dem men de fleste gidder ikke å bruke tid på å studere å fikle i dagesvis med prøving å feiling og da går de i retur.

Men minnet passer, PC2 er vell bare en skrivefeil vil jeg anta, er i allefall DDR2 minne på det kortet og ikke noe annet rot bortsett fra ett nForce brikkesett.

 

Dessverre er det ingen garantier med nForce kort, Amerikanske brukere er som ofteste i kulda når de først har kjøpt ett slikt kort.

Men her til lands kan du bruke angreretten heldigvis så du kan prøve flaksen din og se om du er en av de få som får det hele til å klaffe.

Og går det ikke, så kan du angre og istedet kjøpe X48 hovedkort eller P35 hovedkort, og når P45 kommer så har du enda mer valg.

Lenke til kommentar

Vell må si jeg holder en stor knapp på dette hovedkortet om du vil ha det litt eldre og utfasete X38 brikkesettet istedet for X48: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341381

Dog, er det lite forskjeller fra X38 til 48, eneste er offisiell støtte for 1600 FSB (ABIT har satt 1600 FSB som mulig på sitt IX38) og noen tweaks i BIOS for minnet.

 

Ellers, har Gigabyte fine utvalg av X48 kort som jeg tror PerUlv2 og mange ville anbefalt, personlig har jeg ikke fiklet med disse kortene.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343979

Finnes i flere modeller også da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...