Gå til innhold

Ønsker hjelp til høy latency

Anbefalte innlegg

Jeg har nå Flyttet opp en etasje der jeg bor nå siden jeg hadde dataen nede i stua før *lan*

Nå har jeg en ganske kraftig motaker og kjører med perfekt singnaler 5/5 og lagger aldri på nettet når jeg laster ser filmer etc, men Ofte VELDIG ofte når jeg er i wow hopper denne opp til 300-1000 =X dette er da veldig ikke bra siden jeg pvp'er mye og lagg der = død :X

Lurer nå veldig på hva dette kan være =X noen som har en ide?:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nå Flyttet opp en etasje der jeg bor nå siden jeg hadde dataen nede i stua før *lan*

Nå har jeg en ganske kraftig motaker og kjører med perfekt singnaler 5/5 og lagger aldri på nettet når jeg laster ser filmer etc, men Ofte VELDIG ofte når jeg er i wow hopper denne opp til 300-1000 =X dette er da veldig ikke bra siden jeg pvp'er mye og lagg der = død :X

Lurer nå veldig på hva dette kan være =X noen som har en ide?:p

dump :O

Lenke til kommentar
Hvis du kjører en traceroute mot serveren så kan du se hvor flaskehalsen er. Som regel så er den utenfor huset ditt og da er det lite annet du kan gjøre enn å si fra til de som har ansvaret for flaskehalsen.

=S såå hvordan gjør man dette? og det han tbear også sa ^^

Lenke til kommentar

Vel google har jo svaret på alt BlueEagle så hvorfor ikke bare legge ned forumet?

DaXon: Har du noen kunnskaper om hvordan endre konfigurasjonen i den trådløse routeren? Hvis ikke, hvilken trådløs router er det du bruker så kan vi sjekke det opp og gi deg en leksjon på hvordan du åpner portene WoW trenger.

Lenke til kommentar
Vel google har jo svaret på alt BlueEagle så hvorfor ikke bare legge ned forumet?

DaXon: Har du noen kunnskaper om hvordan endre konfigurasjonen i den trådløse routeren? Hvis ikke, hvilken trådløs router er det du bruker så kan vi sjekke det opp og gi deg en leksjon på hvordan du åpner portene WoW trenger.

vel jeg har vært litt får lenge ifra data til og vite så veldig mye om hva du mener XD

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke hadde lest posten, og skulle gått utifra emnetittel, så ville jeg trodd at du ville ha høyere ping... Så da anbefaler jeg deg å sette på kazaa eller ett annet p2p program.

Hvis du mener at du vil ha lavere, så skrives det "Ønsker hjelp mot høy latency".

Vet jeg er rasshøl, men men ...

Lenke til kommentar

Vet du hvilken router du sitter bak?

I såfall finner du en god beskrivelse for de fleste modeller her:

http://www.portforward.com/english/routers...routerindex.htm

I tillegg finnes det en liste over hvilke porter de ulike applikasjoner gjerne vil ha åpnet her:

http://www.portforward.com/cports.htm

Som du kan se, bør du åpne portene 3724,6112,6881-6999 (TCP) for World of Warcraft (den første for å spille, de resterende brukes av downloaderen når du skal hente ned nye patches).

Routerens IP-adresse og din egen (som du skal forwarde portene til) finner du ved å velge Start -> Kjør -> "cmd"

Kjør deretter kommandoen "ipconfig"

(I Win XP, finnes nok ekvivalente framgangsmetoder for andre operativsystemer.)

Standard Gateway = din routers IP

IP address = din egen IP-adresse (denne kan variere med tid, avhengig av hvordan routeren er satt opp til å dele ut IP-adresser. Som regel er det satt opp slik at den i praksis er mer eller mindre statisk.

Siden du har flyttet på deg, kan problemet også være på grunn av pakketap (forsinkelser/latency som følge av at pakker med data må sendes på nytt fordi de ikke blir riktig mottatt av en eller annen grunn) eller interferens i det trådløse nettverket. Såvidt jeg vet, kan man oppleve pakketap uavhengig av signalstyrke. Jeg har ingen erfaring med måling av pakketap, men det bør finnes statistikk over dette i din router. Interferens oppstår når flere trådløse sendere nær hverandre benytter samme frekvens. Hvis du kan oppdage mange ulike trådløse nettverk fra din nåværende posisjon, kan det lønne seg å prøve å endre litt på hvilken kanal routeren benytter for å sende de trådløse signalene (1-11).

Dette er stort sett de tiltak du selv kan prøve, men ofte skyldes høy latency forhold som er utenfor din kontroll. Det vanligste problemet er at data sendes gjennom en overbelastet node i Internett. Dette er ofte noe som ikke engang din leverandør kan gjøre noe med. Noen foreslår ofte å resette din lokale dns tabell (som forteller maskinen hvilken rute pakker skal sendes i Internett) ved å skrive "ipconfig /flushdns" i kommandolinjen (Start -> Run -> "cmd"). Selv har jeg ikke opplevd at dette har vært redningen - det har som regel gått over for meg like fort som det oppstod (har hatt "uforklarlige" latency-issues 4-5 ganger i løpet av et par års spilling i WoW).

Lenke til kommentar
Så svar meg hvilken trådløs router du har så skal jeg forsøke å hjelpe deg :)

Om du da ikke kjører trådløst så må du fortelle meg hvilken sendeform du har.

=X meg grønn nå men vis du mener den jeg nå har koblet til som det står belking på som får inn signaler da er det nok det jeg har:P

Lenke til kommentar

Google har ikke svaret på en dritt, google bare leder deg til steder som har svar. Steder som akkuratt dette forumet.

Lenke til kommentar

Hvis du skriver din routers IP i adresselinjen i din nettleser (http://xxx.xxx.xxx.xxx) er det en viss sjanse for at du får opp et interface hvor det står hvilken modell routeren din er... I tillegg er du nødt til å vise brukernavn og passord for å komme deg inn i routeren. Dette kan fortsatt være default brukernavn og passord, men forhåpentligvis har noen endret dette. Hvem sin router er det egentlig snakk om, din egen eller deler du nett med noen andre (som administrerer routeren)?

Lenke til kommentar

Fordi google ikke kan fortelle han hva han skal søke etter. Men når han har blitt fortalt at traceroute er det han muligens trenger så er det ingen grunn til å spørre her fremfor å google traceroute.

Lenke til kommentar

Du kan også teste ut FasterPing. Brukt den i 2 måneder hvor latency datt ned fra 300 til 50.

Det er enkelte servere i wow som rett og slett har dårlig ruting. Nå med 10mb linje ligger jeg fortsatt på 50ms på serveren jeg spiller fast. (Moonglade) På Kazzak har jeg 5ms..

Lenke til kommentar
Hvis du skriver din routers IP i adresselinjen i din nettleser (http://xxx.xxx.xxx.xxx) er det en viss sjanse for at du får opp et interface hvor det står hvilken modell routeren din er... I tillegg er du nødt til å vise brukernavn og passord for å komme deg inn i routeren. Dette kan fortsatt være default brukernavn og passord, men forhåpentligvis har noen endret dette. Hvem sin router er det egentlig snakk om, din egen eller deler du nett med noen andre (som administrerer routeren)?

Nå låner jeg en pga min far så fucket at jeg ikke kunne bruke den :X

Den stabiliserte seg litt igår og tja ja man kan google men jeg velger og spør folk med kunskapen heller, Er en grunn til at sånn diskujon forum funker...

Og jeg suger på Ting som har med data siden jeg sluttet med alt det får lenge siden og gikk over til bare spille ^^

Lenke til kommentar
Du kan også teste ut FasterPing. Brukt den i 2 måneder hvor latency datt ned fra 300 til 50.

Det er enkelte servere i wow som rett og slett har dårlig ruting. Nå med 10mb linje ligger jeg fortsatt på 50ms på serveren jeg spiller fast. (Moonglade) På Kazzak har jeg 5ms..

Om du har 2mbit eller 1000mbit vil du uansett ha 50ms på samme server ;)

Det er liten sammenheng mellom netthastighet og ping, når vi alt er oppe i hastigheter som 2mbit (f.eks.).

Edit: btw, Fasterping funker bra den ja

Endret av GW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...