Chrisss Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hei jeg spurte for en uke siden om jeg kunne ta ut ferie pengen fra i fjor.. Fikk svar i dag at jeg kunne ta ut 7tusen av 17000 ! Kan det stemme at de kan nekte meg ta ut alle ? :S Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) http://www.lovdata.no/all/hl-19880429-021.html#11 Feriepenger som er opptjent hos arbeidsgiver det foregående opptjeningsår, utbetales siste vanlige lønningsdag før ferien. Arbeidstaker kan likevel kreve at feriepengene utbetales senest 1 uke før ferien tar til. Deles ferien, skal feriepengene fordeles tilsvarende. Den del av feriepengene som overstiger lønn for vanlig arbeidstid i ferien, kan likevel utbetales i forbindelse med avvikling av hovedferie eller sammen med lønn for juni måned. Endret 21. mai 2008 av H.M.Kongen Lenke til kommentar
Chrisss Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 SÅ de kan nekte meg det ? Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 De kan nekte å betale deg akkurat nå, men må betale senest en uke før ferien din starter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå