Gå til innhold

Skjermflimmer + "frys"

Anbefalte innlegg

Hei alle!

Noen som har forslag til diagnose til følgende symptomer:

1) Oppstartsvansker:

Av og til må henger pc i oppstarten med den helt svart skjerm, før Win oppstartslogo kommer, men det er signal på skjermen (altså skermen er tegnet svart av pc'en og ikke "det kommer ikke signaler til skjermen" svart.)

2) Henger i dos fullskjermmodus (eller hva det heter når man spiller spill):

Ved bruk av hw akselerasjon fryser bildet i windows. Dette skjer også når jeg spiller spill i fullskjermmodus. Windows er stabilt når jeg skrur av all hw aks. i display properties, men da kan jeg ikke spille spill g går jeg ut i dos modus for å spille selv (det aldeles eminente men dog så lite krevende) Skihopp, henger alt, og reboot er eneste utvei. Ctrl-alt-del funker heller ikke.

3) Rødrosa flimmring over skjermen ved en anledning i Windows.

Jeg har relativt liten erfaring med feilsøking, og trenger desperat pc'en til skolearbeid. Derfor er jeg livredd for at den skal knele for meg nå, og gjøre avsindige innhugg i en allerede presset studentøkonomi.

Jeg har en gang prøvd å bytte ut skjermkortet med et helt likt, men uten at pc startet i det hele tatt. Derfor tror jeg det kan være mer feil enn bare skjermkortet.

Har noen forslag til hva som kan være feil i maskina mi? :(

Sverre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har forsøkt å sette inn et annet skjermkort av samme type tidligere. Da ville ikke maskina starte, så jeg antok da at HK kanskje er litt ødelagt eller no. Men jeg er ikke sikker.

Tror dere at nytt er eneste vei?

Sverre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...