Svirre Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Hei alle! Noen som har forslag til diagnose til følgende symptomer: 1) Oppstartsvansker: Av og til må henger pc i oppstarten med den helt svart skjerm, før Win oppstartslogo kommer, men det er signal på skjermen (altså skermen er tegnet svart av pc'en og ikke "det kommer ikke signaler til skjermen" svart.) 2) Henger i dos fullskjermmodus (eller hva det heter når man spiller spill): Ved bruk av hw akselerasjon fryser bildet i windows. Dette skjer også når jeg spiller spill i fullskjermmodus. Windows er stabilt når jeg skrur av all hw aks. i display properties, men da kan jeg ikke spille spill g går jeg ut i dos modus for å spille selv (det aldeles eminente men dog så lite krevende) Skihopp, henger alt, og reboot er eneste utvei. Ctrl-alt-del funker heller ikke. 3) Rødrosa flimmring over skjermen ved en anledning i Windows. Jeg har relativt liten erfaring med feilsøking, og trenger desperat pc'en til skolearbeid. Derfor er jeg livredd for at den skal knele for meg nå, og gjøre avsindige innhugg i en allerede presset studentøkonomi. Jeg har en gang prøvd å bytte ut skjermkortet med et helt likt, men uten at pc startet i det hele tatt. Derfor tror jeg det kan være mer feil enn bare skjermkortet. Har noen forslag til hva som kan være feil i maskina mi? Sverre Lenke til kommentar
mandela Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 kan du gi specs på pcen din? Lenke til kommentar
Svirre Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Beklager! Det glemte jeg i farta. MSI 6163 v.1 PIII450MHz 392MB RAM Fujitsu et-eller-annet HD Creative Savage4 m/32MB RAM Aopen kabinett og strømforsyning Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 vil nå jette at det er skjermkortet som kødder. Prøv ett annet..! Lenke til kommentar
Svirre Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Jeg har forsøkt å sette inn et annet skjermkort av samme type tidligere. Da ville ikke maskina starte, så jeg antok da at HK kanskje er litt ødelagt eller no. Men jeg er ikke sikker. Tror dere at nytt er eneste vei? Sverre Lenke til kommentar
mandela Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 hvilket operativsystem bruker du? Lenke til kommentar
Svirre Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Jaja.. Kan ikke huske alt. Win XP Pro. SP1. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå