Thor. Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Problemet: Maskinen er validert: Jeg har XP SP3 installert via en 300mb stor fil fra microsofts sider. Står ingenting om hvorfor jeg ikke får oppdatert windows i hendelsesloggen heller. Hva er galt? Lenke til kommentar
olejohnny Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 hadde samme problem med en maskin her for en. Installerte xp på nytt, og la inn sp3 som første ting, og da fikk man til svar at alle oppdateringer som ellers lå der ikke ble installert samme hvor mye man prøvde. Avinstallerte så sp3, gikk på update og tok så søk etter alle oppdateringer, valgte velg andre oppdateringer når side med at sp3 var mulig å laste ned. Tok da alle, må nok hente flere ganger enn en gang for å få alle. Til slutt sp3, da var det greit. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 hadde et lignende problem i viste der den etter 4 timer har kommet på 99% på del 1/3 plutselig stopper. løsning... gikk over til linux remember that microsoft gives you the windows, linux give you the whole house Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 ... Linux er ikke løsningen på alt. Det samme er ikke formatering. Får bare hoppe over kommende oppdateringer til windows fikser sine feil. Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 LØSNING: 1. Åpne notisblokk: (Start --> Alle programmer --> Tilbehør - Notisblokk) 2. Koper og lim inn dette i notisblokk: regsvr32.exe iuengine.dll regsvr32.exe wuapi.dll regsvr32.exe wuaueng1.dll regsvr32.exe wuauserv.dll regsvr32.exe wuaueng.dll regsvr32.exe wucltui.dll regsvr32.exe wups.dll regsvr32.exe wuweb.dll regsvr32.exe wups2.dll regsvr32.exe cdm.dll regsvr32.exe msxml2r.dll regsvr32.exe msxml3r.dll regsvr32.exe msxml.dll regsvr32.exe msxml3.dll regsvr32.exe msxmlr.dll regsvr32.exe msxml2.dll regsvr32.exe qmgr.dll regsvr32 softpub.dll regsvr32 wintrust.dll regsvr32 initpki.dll regsvr32 dssenh.dll regsvr32 rsaenh.dll regsvr32 gpkcsp.dll regsvr32 sccbase.dll regsvr32 slbcsp.dll regsvr32 cryptdlg.dll 3. Klikk på fil-menyen. Klikk på *Lagre som*. Nederst på undermenyen, lagrer du som typen *Alle filer*. 4. Du skal kalle fila for ***Winupdatefix.bat***. Lagre det på skrivebordet, da det er enklest å finne den der. Den vil da komme til syne som en ms-dos *BAT* fil. 5. Dobbelklikk på ***Winupdatefix.bat***. Trykk enter etter hver bekreftelse som kommer opp. Hvis det står at ei fil mangler eller ikke kan re-registreres, ikke bekymre deg. NB: initpki.dll ser ut til å *fryse* litt. Tar litt lengre tid enn de andre filene, men ha tålmodighet. Han fortsetter med prosessen etter ett minutt. 6. Restart datamaskinen. 7. Oppdater på nytt. Du vil nå få installert alle dine oppdateringer 100%. Ta vare på *BAT*-fila hvis det samme skjer igjen. ENJOY!! Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 tror nok at microsoft holder på spreng får å ordne det problemet, er nok ikke mye annet å gjøre enn å vente Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 Fungerte som smeltet smør Og tja.. jeg kan mye om cmd/batch fra før av Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Fungerte som smeltet smør Og tja.. jeg kan mye om cmd/batch fra før av Så det jeg sa istad, det virket? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 Jepp. Uten restart og Lenke til kommentar
RevelleR Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Jippi Jeg opplevde akkurat det samme problemet, med XP SP3. (For testing). Jeg prøvde å feilsøke, men fant ikke ut hva problemet var, fikk jo ingen feilkode å søke på etter heller, så da gav jeg bare opp. Men tilfeldigvis skulle jeg installere Windows Defender på datamaskinen (Kan vel også nevne Windows Live-tjenestene - uten hell), og da jeg skulle oppdatere definisjonsfilene fikk jeg en feilkode (0x80004002). Link. Men jeg vet ennå ikke hva årsaken skyldes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå