Gå til innhold

Tele med f/2.8 - Sigma eller Tamron?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan jo kline til med Nikkor 70-200mm f/2.8 VR. Da blir du garantert fornøyd. Ellers hender det at Nikkor 80-200mm f/2.8 dukker innom bruktmarkedet på foto.no, eller så kan du kjøpe den fra USA.

Har ikke fått sett noen tester av Tamron 70-200 enda, men vet at Sigma sin versjon er godt brukbar. Forøvrig lurer jeg på det samme, men er litt redd for jeg kliner til med Nikons. Men det er uansett ikke før om et år eller mer i framtida.

Lenke til kommentar
Du kan jo kline til med Nikkor 70-200mm f/2.8 VR. Da blir du garantert fornøyd. Ellers hender det at Nikkor 80-200mm f/2.8 dukker innom bruktmarkedet på foto.no, eller så kan du kjøpe den fra USA.

Har ikke fått sett noen tester av Tamron 70-200 enda, men vet at Sigma sin versjon er godt brukbar. Forøvrig lurer jeg på det samme, men er litt redd for jeg kliner til med Nikons. Men det er uansett ikke før om et år eller mer i framtida.

http://www.dpreview.com/lensreviews/nikon_70-200_2p8_vr_n15/

70-200mm f2.8 linsa er vist ikke helt topp i FF. Litt dyrt glass for å kun være en APS-C zoom.

Trådstarter

Jeg kjenner ikke Nikon glass så godt, men det finnes mye brukt glass tilgjengelig over dammen. http://www.keh.com har en rekke linser du også burde kunne bruke. Det er nok ikke allverdens forskjell mellom disse linsene og de nye, men som sagt så kjenner jeg ikke Nikon all verdens.

Jeg kan ikke lenke direkte til keh.com, da de roter med cookies. Se under "Camera Store" og "35mm".

70-210 F2.8 TAMRON LD SP

EX $415.00

BGN $364.00

80-400 F4.5-5.6 TOKINA AT-X

BGN $235.00

Nikon Auto Focus

70-210 F4 MACRO

EX $225.00

Nikon Auto Focus

80-200 F2.8 D ED INTERNAL FOCUS AF-S

BGN $999.00

Nikon Auto Focus

80-200 F2.8 D MACRO ED

EX+ $695.00

EX $546.00

BGN $499.00

Håper dette var til noen nytte.

Frode

Lenke til kommentar
Nikkor 80-200mm f/2.8 : http://www.bhphotovideo.com/c/product/1246..._8_ED_AF_D.html vil jeg påstå er et mye bedre alternativ enn både tamron og sigma!
Og det er fordi du har prøvd både Tamron og Sigma? Tviler på det du...

Personlig ville jeg nok valgt Sigma 70-200 f/2.8 II av disse, bl.a. fordi den er blitt svært god, og de aller færreste trenger noe bedre byggekvalitet. Autofokusen er kjappere, spesielt med rimelige hus (disse har svakere AF-motor), og bildekvaliteten er helt i toppklasse. Tamronen er så ny at ingen jeg vet om har prøvd den, verken i Norge eller andre steder, men den er helt sikkert svært god den også. Nikkor 80-200 er også god - for all del - men den må du så vidt jeg vet på bruktmarkedet for å få tak i nå.

Linsen er ikke importert gjennom produsentens kanaler, dvs. ikke Nikon USA.

Selger må da selv garantere for produktet.

Noe man bør være ytterst forsiktig med når man skal kjøpe utstyr fra andre siden av kloden...
Lenke til kommentar

Husk også at AF-D-versjonen av Nikkor 80-200mm ikke har intern fokus. Dvs. at objektivet utvider seg ved fokusering. Men intern zoom har den heldigvis da. Vet ikke hvordan det er med AF-S-versjonen.

Sigma 70-200mm f/2.8 burde som sagt være ytterst aktuell. I tillegg kan du vurdere Sigma 100-30mm f/4. Den har et blendertrinn mindre lysstyrke, men i tillegg mer tele. Om du trenger det vet jeg ikke...

Lenke til kommentar

Det var utrolig oppmuntrende k-ryeng. Fortsatt en liten stund til jeg skal skaffe meg teleobjektiv. Om et par dager bestiller jeg Nikkor 105mm VR, og jeg skulle da gjerne hatt en tele som ikke overlapper så mye. Tror derfor at Sigma 100-300mm ville vært et godt valg for min del. Dårligere lysstyrke, men ville vært det samme med en 70-200mm f/2.8 + 1.4x TC. Mest sannsynlig bedre kvalitet også. Bildestabilisering skulle jeg gjerne hatt dog, men må opp en del i pris for Nikons.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...