Gå til innhold

Bra Gamer Pc? hva syns dere?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjope meg en ny Data i Juni ( da er det feriepenger:) og jeg ser litt paa den dyreste Gamer premiumen de har, men har konfigurert litt selv og trenger noe tips.

Max pris jeg er villig til aa bruke er ca 14,000. m/skjerm 16,000 - 17,000

- Cooler Master Mystique 631, Sort Aluminium

- Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI

- Asus P5E, X38, Socket-775, DDR2, ATX, Firewire, GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16

- Intel Core™ 2 Quad Q9300 2.5GHz Socket LGA775, 6MB, 1333MHz, BOXED w/fan

- Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5 ,Kit w/two matched BallistiX 128Megx64 (X2)

- Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM

- Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM

- Samsung DVD-brenner SH-S202J IDE Black OEM

- XFX GeForce 9800GX2 700M 1GB BLACK, HDMI ,PCI-Express 2.0, 2xDVI,Assassins Creed

- Microsoft Windows Vista Home Premium Norsk Komplett, kun til PC produksjon

Kom gjerne med noen innspill, tenkte kanskje paa en litt kratigere prosessor hvis det er mulig, men vil helst ha en Quad.

Bytta Tower til en noe billigere en (sparer 2200kr) pluss bytter ut blu-ray brenner (sparer 2200kr)

Skal ogsaa ha en skjerm, en 22", men en 24" hadde ikke gjort noe med tanke paa det skjermkorte jeg har satt opp.

Endret av Oppen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke alternativer har du til skjermkort? 9800GX2 koster nemlig en del mer enn det smaker.

Trenger du hovedkort med støtte for Crossfire? Du får nemlig ikke utnyttet dette med mindre du også velger skjermkort fra ATI. Skal du ikke kjøre CF er et P35-basert hovedkort et bedre valg. Skal du ha SLI, må du ha hovedkort med brikkesett fra nVidia.

Q9300 gir da god ytelse for pengene, og den skal også klokke greit hvis du har lyst til å prøve det. Men da bør du nok invistere i en annen kjøler enn boxed-kjøleren. Kan være komplett er behjelpelig med å montere en annen kjøler hvis du kontakter dem. Vet de har Noctua NH-U12P i sitt assortement, og det er en kjøler som sparker godt.

Lenke til kommentar

Jeg gikk ut ifra den Dyreste Gamer premiumen de hadde paa Komplett,og konfigurerte litt selv.

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10286

Linken viser ikke det oppsette jeg har valgt, men det er den datan jeg gikk ut ifra.

Er ikke helt sikker paa hva slags annet skjermkort jeg burde gaa for da. vil ha noe som virkelig sparker:)

jeg har ingen planer om CF. og SLI skal jeg ikke ha.

Endret av Oppen
Lenke til kommentar

Hvis du virkelig vil ha noe som sparker ville jeg valgt:

Hovedkort: ASUS Striker II Formula

Skjermkort: XFX 9800GTX

Så ville jeg bestilt ett 9800GTX til og spurt om de vil montere det i PCen for deg. Hvis ikke, er det ikke noe stort hokus pokus å montere det selv. Da får du i hvertfall grafikkløsning som spiser alt av spill på markedet idag, samt at du får et system som yter bedre, bråker mindre og kjører kjøligere enn 9800GX2 gjør.

Velg forresten Samsung-brenneren med SATA-grensesnitt. Da slipper du brede flatkabler (=bedre luftflyt) og er sikret bedre kompabilitet med fremtidige hovedkort.

Nå svarer du ikke på om du vil ha Q9300 eller E8400, men med E8400, pluss de andre endringene, ender prisen på systemet opp på 11497kr. Deretter kommer det 2.195 kr i tillegg for Gainward 9800GTX.

Når det er sagt, hadde jeg nok sett om ett enkelt 9800GTX holder i første omgang, og heller selv montert i ett til ved behov. Skjermkort er noe av det enkleste å ettermontere i maskinen selv.

Edit: I det jeg trykket "post" så jeg at du skriver at du ikke vil ha SLI :blush: Du er klar over at 9800GX2 faktisk er SLI bare på en enkelt PCI-E-sokkel?

Men når du ikke skal ha verken SLI eller CF, så ville jeg nok gått for et enkelt 9800GTX på et Asus P5K hovedkort.

Edit 2: Ville nok guffet på med 4GB RAM. Crucial-minnet er veldig bra hvis du skal klokke, men Vista er såpass tungrodd at 4GB er en fordel når du skal bruke maskinen til spill.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

hmm, tenker jeg gaar for XFX GeForce 9800GX2 og Asus P5E, X38

regner med det sparker skinne av det meste, selv om jeg betaler endel ekstra for liten yttelse paa skjermkorte.

tror det blir det samme om jeg gaar for SLI, har vel ikke veldig mye aa si.

vil nok gaa for Q9300, satser paa Quad prosessor

ogsaa kjorer jeg diskene mine paa Raid

Jeg skal ha 2 Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB slik at jeg faar 4g

Endret av Oppen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...