levlex Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Et lite utdrag fra gamle dager da t68 ble testet: KebabEricsson T68 kommer i to fargevarianter. Den ene er diskret og går i sort, grått og sølv. Den andre, som er mer prangende i sort, sølv og to nyanser i gull, burde være midt i blinken for den som liker tunge gullkjeder, raske sportsbiler og kebab. Er denne setningen rasistisk når anmelderen uttaler seg om gullvarianten til t68? Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Nei synes da ikke det..Er jo for å få litt humor(?) i det.. Lenke til kommentar
cnil Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 jeg ville sagt at det er du som er rasistisk levlex som mener at det bare er utlendinger som liker tunge gullkjeder, raske sportsbiler og kebab!? jeg liker også dette (jeg hadde faktisk ikke trengt mer for å leve... ett tungt gullkjede, en stk sportsbil - gjerne lamborghini murcielago - og kebab 24/7)... og jeg er faktisk hundre prosent norsk (kommer fra bondelandet menmen, kaller meg normann) *for humor i kjedelige anmeldelser og tester :wink: * Lenke til kommentar
levlex Skrevet 8. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2003 Vel, ja, kanskje det kunne høres rasistisk ut, men jeg er ingen rasist så det er sagt! Var bare all hintingen i teksten soim kunne assosieres med invandrere........ Lenke til kommentar
Nicolas9 Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Hadde det derimot stått "for den som liker tunge gullkjeder, kebab. og kjører sort BMW", så hadde det nok vært rettet mot innvandrere. Men det vil jo ikke si at personen ikke liker innvandrere/utlendinger. Han beskriver jo bare målgruppen. At jeg er en konservativ mann, vil ikke si at jeg er gammel og grå, og heller ikke at andre ikke liker meg... Det er øynene som leser og hodet som tolker... Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 8. mars 2003 Del Skrevet 8. mars 2003 Hadde det derimot stått "for den som liker tunge gullkjeder, kebab. og kjører sort BMW", så hadde det nok vært rettet mot innvandrere. ja vel, mora mi kjører sort bmw, har et halvtungt gullkjede på seg og liker både pizza og kebab Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå