Gå til innhold

Oppgradere minne på gammel laptop

Anonym234

Anbefalte innlegg

Har en 4.5 år gammel laptop som bare har 512 minne (egentlig 480 som yter, tror jeg), og den trenger virkelig mer minne. Har ikke peiling på dette i det hele tatt og trenger derfor litt hjelp. :)

Det er 2x256 i maskina, så da må/burde man (?) ta ut begge for å sette inn nytt? Kræsjer det hvis man lar den ene 256 være igjen? Tenker da på at det bør være samme type ram?

Fikk tips om at jeg kunne kjøpe en av disse: en 1 GB eller to av 512 MB

Hva er best for å få best ytelse? Virker de linkene greie? Noen andre typer ram jeg burde kjøpe istede for?

Litt info om minne på maskina:

Og siste men viktigst, er dette en safe operasjon på en så gammel pc? Den vil ikke kræsje hvis jeg oppgraderer minne? :dontgetit:

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å kunne svare skikkelig må vi få opplyst hvilken maskin det er (også modellnummeret).

Det vi p.t. kan si er at det er snakk om SO-DIM, DDR-brikker. Enkelte laptopper har også eget skjermminne som integreres med SO-DIM brikkene og dermed er bestemmende for hvilke rambrikker du kan benytte. Finner du riktig type minne er det ingen sak å montere disse.

Bl.a. Komplett har en minnevelger hvor du legger inn navn og modell på PCen og får opp hvilke minnebrikker som kan brukes.

Lenke til kommentar
For å kunne svare skikkelig må vi få opplyst hvilken maskin det er (også modellnummeret).

Det vi p.t. kan si er at det er snakk om SO-DIM, DDR-brikker. Enkelte laptopper har også eget skjermminne som integreres med SO-DIM brikkene og dermed er bestemmende for hvilke rambrikker du kan benytte. Finner du riktig type minne er det ingen sak å montere disse.

Bl.a. Komplett har en minnevelger hvor du legger inn navn og modell på PCen og får opp hvilke minnebrikker som kan brukes.

Hva mener du med dette? Er det en bærbar som

skal ha eks DDR SO-DIM pc 2700 så er det bare noen

få typer som er kompatible?

Her er det noe jeg har gått glipp av.

Endret av Gibblay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...