-Tord Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Sjekk her: http://www.hardware.no/artikler/asus_radeon_hd_3870_x2/48894 Ja, der er 8800/9800 GTX bedre i hardcore gaming. Har sett denne testen, men det jo noen måneder siden, så det er mulig nyere drivere har forbedret ytelsen. Noen som vet? Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Hvis du tenker allround pc så vil Ati vinne over nvidia, ati er raskere på alt som har med video å gjøre f.eks. på spill er nvidia litt bedre noen steder. men ikke merkbart sannsynligvis. dette er uansett et kort som er mye bedre enn 9800gtx i single mode. ati er også mer fremtidsrettet med tanke på pci express 2.0 osv.. også har jo 3870x2 mer minne. (1024 vs 512) selv om det ikke nødvendigvis har noe å si på små skjermer. Endret 27. mai 2008 av Phinex Lenke til kommentar
-Tord Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Hvis du tenker allround pc så vil Ati vinne over nvidia, ati er raskere på alt som har med video å gjøre f.eks. på spill er nvidia litt bedre noen steder. men ikke merkbart sannsynligvis. dette er uansett et kort som er mye bedre enn 9800gtx i single mode. ati er også mer fremtidsrettet med tanke på pci express 2.0 osv.. også har jo 3870x2 mer minne. (1024 vs 512) selv om det ikke nødvendigvis har noe å si på små skjermer. Tusen takk for godt svar. Som sagt skal jeg bruke PC-en til en del spilling, så det er først og fremst det jeg legger vekt på ved valg av komponenter. Hva mener du med single mode? Når det gjelder fremtidsrettet teknologi, så vil jeg heller ha noe vi vet virker bra enn eksperimentelle ting. Skjermen jeg tenkte på var denne. Vil den kreve et grafikkort med mye minne? Endret 27. mai 2008 av ﴾ρaranoid~﴿ Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 dette er uansett et kort som er mye bedre enn 9800gtx i single mode. ati er også mer fremtidsrettet med tanke på pci express 2.0 osv.. også har jo 3870x2 mer minne. (1024 vs 512) selv om det ikke nødvendigvis har noe å si på små skjermer. Hva? Du mener vel ikke at HD 3870X2 i singel mode er bedre enn 9800 GTX? Gir ingen mening. Uansett er det ingen vits med PCI Express 2.0 på et grafikkort for å få det framtidsrettet. Det er uansett det som blir skiftet ut, kommer aldri til å bruke det samme kortet når han trenger PCI Ekspress 2.0. Når det gjelder minne så får man bare utnyttet 512 MB siden 3870X2 blir oppfattet som 2 stk 3870 og alle som kan litt om PC-er vet at i CF drar man bare nytte av halvparten av minnet (like mye som på et av kortene). Skjermen jeg tenkte på var denne. Vil den kreve et grafikkort med mye minne? Trenger mye minne ja, men 512 MB holder til å kjøre det meste. Tunge spill i 1920x1200 vil vel slite litt, men finnes ikke bedre alternativer så du har egentlig ingen valg. Nå kan du jo alltids skru ned oppløsningen i spill også . Lenke til kommentar
-Tord Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 dette er uansett et kort som er mye bedre enn 9800gtx i single mode. ati er også mer fremtidsrettet med tanke på pci express 2.0 osv.. også har jo 3870x2 mer minne. (1024 vs 512) selv om det ikke nødvendigvis har noe å si på små skjermer. Hva? Du mener vel ikke at HD 3870X2 i singel mode er bedre enn 9800 GTX? Gir ingen mening. Uansett er det ingen vits med PCI Express 2.0 på et grafikkort for å få det framtidsrettet. Det er uansett det som blir skiftet ut, kommer aldri til å bruke det samme kortet når han trenger PCI Ekspress 2.0. Når det gjelder minne så får man bare utnyttet 512 MB siden 3870X2 blir oppfattet som 2 stk 3870 og alle som kan litt om PC-er vet at i CF drar man bare nytte av halvparten av minnet (like mye som på et av kortene). Skjermen jeg tenkte på var denne. Vil den kreve et grafikkort med mye minne? Trenger mye minne ja, men 512 MB holder til å kjøre det meste. Tunge spill i 1920x1200 vil vel slite litt, men finnes ikke bedre alternativer så du har egentlig ingen valg. Nå kan du jo alltids skru ned oppløsningen i spill også . Tusen takk for nok et bra svar, men ble egentlig ikke noe klokere... Er kortene omtrent like bra, da? Og hva er single mode? Er gaming som står i fokus, også viktig at kortet har bra driver-support for Vista 64-bit. NB: Må jeg bytte hovedkort hvis jeg går for et annet skjermkort? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Tusen takk for nok et bra svar, men ble egentlig ikke noe klokere... Er kortene omtrent like bra, da? Og hva er single mode? Er gaming som står i fokus, også viktig at kortet har bra driver-support for Vista 64-bit. NB: Må jeg bytte hovedkort hvis jeg går for et annet skjermkort? Hva som er best er jeg usikker på. Drivere til Vista 64-bit tror jeg ikke skal bli noe problem med et så nytt skjermkort. Du trenger ikke å bytte hovedkort nei . Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 dette er uansett et kort som er mye bedre enn 9800gtx i single mode. ati er også mer fremtidsrettet med tanke på pci express 2.0 osv.. også har jo 3870x2 mer minne. (1024 vs 512) selv om det ikke nødvendigvis har noe å si på små skjermer. Hva? Du mener vel ikke at HD 3870X2 i singel mode er bedre enn 9800 GTX? Gir ingen mening. Uansett er det ingen vits med PCI Express 2.0 på et grafikkort for å få det framtidsrettet. Det er uansett det som blir skiftet ut, kommer aldri til å bruke det samme kortet når han trenger PCI Ekspress 2.0. Når det gjelder minne så får man bare utnyttet 512 MB siden 3870X2 blir oppfattet som 2 stk 3870 og alle som kan litt om PC-er vet at i CF drar man bare nytte av halvparten av minnet (like mye som på et av kortene). Skjermen jeg tenkte på var denne. Vil den kreve et grafikkort med mye minne? Trenger mye minne ja, men 512 MB holder til å kjøre det meste. Tunge spill i 1920x1200 vil vel slite litt, men finnes ikke bedre alternativer så du har egentlig ingen valg. Nå kan du jo alltids skru ned oppløsningen i spill også . Tusen takk for nok et bra svar, men ble egentlig ikke noe klokere... Er kortene omtrent like bra, da? Og hva er single mode? Er gaming som står i fokus, også viktig at kortet har bra driver-support for Vista 64-bit. NB: Må jeg bytte hovedkort hvis jeg går for et annet skjermkort? beklager for uklart her. med single mode blandet jeg litt rundt:p mente jo så klart at ett 3870x2 er jo på en måte to gpu (eller skjermkort) geforce 9800gtx finnes også i dette, og da tenkte jeg på at dette var single:p men glem det! det jeg mente var at 3870x2 er bedre enn 9800gtx når 9800gtx er i den versjonen som bare er ett skjermkort! skjønner du det nå? og jeg sier meg enig med knewtfan. skjermkortet blir jo byttet ut før den tid. men knewtfan, beklager hvis dumt spørsmål. men er det ikke sånn at det er mulig å kjøpe 2 x 3870x2 for crossfire oppsett da? slik at du teoretisk sett har fire kjerner? har du allikevel bare 512 mb minne? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) men knewtfan, beklager hvis dumt spørsmål. men er det ikke sånn at det er mulig å kjøpe 2 x 3870x2 for crossfire oppsett da? slik at du teoretisk sett har fire kjerner? har du allikevel bare 512 mb minne? Stemmer det. Det er noe som suger med CF/SLI. EDIT: Ser visst ut som om det her var mitt innlegg nummer 3000 . Endret 27. mai 2008 av KnewtFan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå