Gå til innhold

Kjøp av drømmeobjektivet fra Adorama?

Anbefalte innlegg

Jeg står nå og vipper på "bestill" knappen av mitt drømmeobjektiv på Adorama. Dette er EF 200 2.8 II som jeg har drømt om til mitt 5D i lang tid. I utgangspunktet er dette litt for dyrt for meg, men jeg kan få det inkl. frakt for ca. 3700,- kroner. Med Mva snakker vi ca. 4650,-

billigste nettbutikk i Norge er så vidt jeg kan se ca. 6500,-

Men, dette er noe jeg aldri har gjort før og har derfor følgende spørsmål:

- Kan jeg stole på at dette er ordentlige folk? Ikke noen som tar pengene mine?

- Er det trygt å betale med vanlig Visa/Master

- Er jeg sikker på at jeg får identisk produkt som det "norske"? Ikke noe brukt, andre billige versjoner el?

- Og kanskje det viktigste; hva med momsen? Hvor stor er sjansen for å slippe unna dette hvis jeg huker av for "Gift"?

- Noen formening om hvor lang tid dette tar?

Det finnes sikkert masse info om dette på forumet og jeg har forsøkt å lese ganske mye, men finner liksom ikke helt det jeg leter etter. Fint om noen tar seg tid til å legge inn noen ord.

Endret av Irish Coffee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Det er en helt grei butikk (har selv kjøpt fra de flere ganger)

- Bruk aldri Visa til netthandel hvis du kan unngå det!

- De leverer originalvarer.

- Du har INGEN stor sjanse for å redusere momsen fra Adorama/B&H.

- Hvis det er din første handel så kan det hende de ber om kopi av kreditkortet noe som forsinker prosessen litt. Hvis ikke så kan du ha varene på et par arbeidsdager avhengig av hvor du bor i landet.

Lenke til kommentar

Takk for fine svar.

- Bruk aldri Visa til netthandel hvis du kan unngå det!

Så vidt jeg forstår har jeg ikke noe valg. Man må betale med Visa her.

Betyr dette at "hvem det nå er som sjekker" sannsynligvis finner ut av dette og mva. må betales?

Lenke til kommentar

Fordelen med å bruke visa på nettet er at hvis du blir lurt på en eller annen måte,så kan du kontakte visa å få pengene tilbake og selger får en smekk.

Det at dem spør etter et scanet/faxset bilde av visakortet ditt er for å unngå kjøpere som kun har informasjon av kort men ikke kortet fysisk,altså ulovelige kort.

Adorama og BH photo er vel noen av de mest seriøse som selger kamerautstyr på nettet.

Men som alltid så er det lurt og finne mest mulig ut om den butikken du har tenk og handle fra og da er dette forumet et kjempefint hjelpemiddel :)

Lenk til objektet på BH photo.

http://www.bhphotovideo.com/c/product/1291...0mm_f_2_8L.html

Lenke til kommentar

Betyr dette at "hvem det nå er som sjekker" sannsynligvis finner ut av dette og mva. må betales?

Det betyr at alle seriøse butikker vil tolldeklarere sendelsene sine til punkt og prikke- Noe som betyr at de vil legge ved faktura ved sendelsen slik at posteb/tollmyndighetene vet hvor mye du skal betale.

Lenke til kommentar
Fordelen med å bruke visa på nettet er at hvis du blir lurt på en eller annen måte,så kan du kontakte visa å få pengene tilbake og selger får en smekk.

http://www.bhphotovideo.com/c/product/1291...0mm_f_2_8L.html

Fordelen med Mastercard(kreditkort som faktureres noen uker etter bruk) i forhold til vanlig Visa som trekkes fra din konto umiddelbart er at ved misbruk så kan du hindre at DIN konto tømmes før du får reagert.

Endret av froggyler
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...