Luft-Ulv Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Her er saken: I dag mottok jeg min 2mbit linje fra ngt :smile: Fra før har jeg en SMC barricade router. Jeg vil veldig gjerne åpne noen porter for irc, msn osv på NGT-ruteren, men de gamle standard passord/brukernavnene til NGT-ruterne er ikke det de var før. Jeg har kontaktet kundeservice for å få disse, men jeg skulle gjerne endret dette med en gang og jeg var inne på endringer.nextgentel.no og testa litt. Hvis jeg skal åpne eks port 402, da har jeg valget mellon TCP eller UDP. jeg vet ikke hva de står for så gjerne opplys meg om det! Men i hvertfall, setter jeg da 402 på incoming og outgoing da? Har satt opp SMC ruteren for år siden, så jeg vet den åpna. så i huset mitt ser det slik ut for øyeblikket: NGT-ruter -> SMC ruter -> bruker Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Hva i alle dager skal du med 2 routere da ? Hiv ut SMC'n... Har du Netopia-router så må du åpne+ forwarde portene i routern...Se guide i signaturen min.. Brukernavn og Passord må du ha for å logge deg på..... Har du Cisco så må du først enable konfigurering før du kan åpne/forwarde, noe som forøvrig gjøres med samme kommando (Savner Cisco-router'n ) set nat entry add <Lokal IP> <Port> 0.0.0.0 <Port> <tcp eller udp> hvis jeg ikke husker feil...Er over et år siden jeg hadde en slik en nå..... Lenke til kommentar
perry Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 www.relativt.net #nextgentel @ efnet Lenke til kommentar
Luft-Ulv Skrevet 7. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2003 Jeg satte opp den "gamle" rutern som switch (tror jeg :-? ) men mitt spørsmål er: Jeg har 3 pcr i lokalnett og har en printerserver innebygget i SMC ruteren som jeg gjerne vil benytte meg av. Fungerer det å koble ut firewallen og alt det der på NGT-ruter og kun bruke den som et modem og bruke SMC ruteren som firewall istedet. Jeg er hundre ganger mer komfortabel med SMC da den har mye lettere setup. håper på et klokt og easy svar da jeg ikke er helt inn i nettverk. mvh me Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå