KKM Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Hei, Jeg kan få et Sony HVR-A1 for nesten samme prisen som et Canon HV30. Jeg bruker kameraet til småprosjekter som kortfilmer og musikkvideoer. Hva vil gi best kvalitet på bildet og være beste løsning? Kjetil Endret 21. mai 2008 av KKM Lenke til kommentar
KKM Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Kan du begrunne det? Fikk nemlig motsatt anbefaling fra en butikk. Definitivt Sony HVR-A1... Lenke til kommentar
Sanchez_ Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Det kan jeg... For det første, inngår Sony HVR-A1 i Sonys proffe videokameraer. Canon HV30 er blant Canons konsumente kameraer. Ellers har Sony lengre opptakstid i HD (ca 5 og en halv time mot Canons 4 timer). Du kan også kjøpe Sony-batteri som varer i over 8 timer. For ikke å snakke om Sonys medfølgende Mikrofon-adapter som gir genial lyd.. Den har til og med 2 XLR-kanaler. Det kan jeg garantere deg at du ikke finner hos Canon HV30. Skal jeg nevne mer? Lenke til kommentar
KKM Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Takker for svar. Han jeg snakket med, som hadde sett begge kameraene, påsto at bildekvaliteten var så og si lik. Grunnen er at HV30 er nyere enn A1, og har derfor nyere bildebehandlig etc. Derimot bildestabelisatoren er bedre på HV30 etter hva jeg forsto. Siden denne er optisk og ikke gjør dette digitalt. Tilkoblingsmulighetene for lyd er helt klart bedre på A1. Og dessuten ser det jo proffere ut. Må si jeg er usikker, siden A1 er uten garanti (bruktkjøp) og HV30 er rimeligere og med garanti. Lenke til kommentar
Sanchez_ Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Kan bare nevne en ting til Canon HV30 er et AVCHD-kamera, Sony HVR-A1 er et HD-kamera. La oss si at du filmer noe med ditt HV30-kamera i HD og ønsker å brenne det på en CD. Hvis du da setter CDen i en spiller som ikke støtter AVCHD, kan CDen bli ødelagt Lenke til kommentar
KKM Skrevet 22. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2008 Kan bare nevne en ting til Canon HV30 er et AVCHD-kamera, Sony HVR-A1 er et HD-kamera. La oss si at du filmer noe med ditt HV30-kamera i HD og ønsker å brenne det på en CD. Hvis du da setter CDen i en spiller som ikke støtter AVCHD, kan CDen bli ødelagt HV30 er et HDV kamera, IKKE AVCHD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå