Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Død HP bærebar pc


Anbefalte innlegg

Da jeg skulle slå på pcen min imorrest var den død.

Eller jeg får slått den på, og det lyser i diverse lamper.

Helt svart skjerm og det virker som om den ikke kommer helt igang med oppstarten.

 

Skjønner ikke hva jeg skal gjøre med det, er ganske avhengig av den også.

Prøvde å sette inn en XP-cd for å sjekke om den ville starte, men nei.

 

Noen som har noe aning på hva dette kan være?

Pcen har vært en smule treig og lite samarbeidsvillig de siste dagene, men hadde jo aldri trodd den skulle ta kvelden så fort.

 

Håper på at noen kan hjelpe meg i nød nå!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nesten oppgi hvilken modell det er f.eks HP pav DV 2022, DV 6194 eller DV 93xx....

 

Får du noen feilmeldinger? F.eks 3 pip på en AMD/Nvidia modell kan bety at grafikkortet har vandret.

 

Det kan være en fordel å kontakte HP support direkte om du kommer så langt. Ha isåfall kvittering (de spurte ikke meg om det) og Modell, Prod nr / Serie nr klart - du finner de to siste under maskinen. Merk at noen modeller har fått forlenget garantitiden til 2 år pga kjente feil - men ta en titt på kjøpsloven også - slik at du vet litt på forhånd.

 

Jeg må slå på min med "quickplay" knappen fordi powerknapp (og høyttalere) ikke fungerer på en DV 61xx....

Lenke til kommentar

Hvis du har garanti og vil ha den reparert fort, andbefaler jeg at du leverer den til Ementor på bryn. Der reparerer de den mye raskere en infocare. Hvis du ringer hp og avtaler at du skal levere den selv kan det ta bare en dag hvis du er heldig (hente meg meg)

Lenke til kommentar

Pcen er en HP pavilion dv2000.

den er kun halvannet år gammel, og uten garanti.

 

Ringte HP-support nå nettopp, prøvde en del, men uten resultat.

Virka ikke som kundekonsulenten kunne noe mer enn meg.

Men hun registrerte en service på den, og på slike feiler var det visst utvidet garanti.

Det skulle komme en lapp i postkassa innen 3 dager, så måtte jeg pakke den inn, klistre på lappen og sende den inn. Jeg kunne regne med å få den tilbake etter 10 dager.

Akkurat DET må jeg se før jeg tror.

 

For min del kjøper jeg aldri HP bærbar maskin igjen. Har hatt en stasjonær HP i mange år nå som jeg er svært fornøyd med (selv om prossesoren på denne nå har sagt god natt og farvell) ,men de bærbare holder rett og slett ikke mål.

 

Allerede 1mnd etter innkjøp ble maskinen kjapt varm på baksiden. Etter noen timers spilling lukter det nesten brent og jeg må skru den av slik at den vår "hvile". Det skal ikke være nødvendig. Jeg veit at flere venner av meg også har samme problemet der.

Endret av gukki
Lenke til kommentar

HP support opptrådte meget ryddig og effektivt ovenfor meg. Jeg leverte den selv hos InfoCare og kunne hente den 2 dager etterpå. Jeg hadde litt flaks fordi de fikk inn en batch med reservedeler dagen før (hovedkort). Maskinen var pent behandlet i mitt tilfelle - rett skal være rett ))

 

Men det tok ikke lang tid før powerknapp og lyd vandret - jeg har ikke levert inn fordi jeg igrunn har behov for maskinen.

 

HP er ikke alene om svake konsumentmaskiner. Jeg kommer ihvertfall til å velge Thinkpad neste gang. Jeg har hatt det tidligere og det er en helt annen opplevelse. Dersom pris er avgjørende velger jeg heller en brukt Thinkpad enn en konsument-laptop. Må ha noe som fungerer - lenge.

Lenke til kommentar

Har en kompis som nettopp har hatt inne sin HP DV6000-series bærbar med akkurat samme problem som du beskriver der du trykker på start og får lys i tastene, men intet mer skjer. Der var det gåent hovedkort.

 

Har selv HP bærbar og kjøpte den som var best i test i ettlanet PC-blad og samtidig pga de hadde en rå look med pianolakk og slikt.

 

Kommer nok ikke til å kjøpe igjen. Sliter med at den er svært ustabil, lett for å få blåskjerm osv. Dårlig batterikapasitet også. Klapper jeg igjen maskinen får jeg blåskjerm eller svart skjerm.

Endret av Detroit
Lenke til kommentar

har vært bortig hp-support noen ganger. veldig ryddig og hyggelige folk. beste supporten til en pc-produsent jeg har vært bortig..

 

dog pcen stod registrert med carepack (3y on site next b.day) på STATOIL HYDRO I STAVANGER for pokker så det tok 5 dager før InfoCare kom for å ta service på den..

 

feilen lå vist hos en distributør -men problemet ordnet seg :)

forøvring kan hp-produkter enkelt sjekkes om det er garanti på de eller ikke her: http://www12.itrc.hp.com/service/ewarranty...879438+28353475

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...