Anders_Grodeland Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hei. Eg har planer om og kjøpe meg nytt anlegg til "gutterommet". Det ska brukes for det meste til musikk og film. Og det skal ikkje koste mer en 5-7000 kr. Eg har då sett på 2 par høyttalere: CW-VE-8F http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeytt...talere_sort.htm Dynavoice M-65 http://www.surround.no/product/421042/Dyna...ados_farve.html Hvilken av disse vil bli best til både film og musikk? Og hvilken har best lydkvalitet på bass og diskant? De skal bli drevne av en DENON PMA-500AE mest sansynlig. http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo...terker_sort.htm Og vil det være en stor forskjell mellom desse og et par med CW VE-12F? Kom gjerne med egne forslag til denne prisen. Takker for svar. Anders Grødeland Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 For det første, det skrives cV. Når det gjelder høyttalerne så er nok M-65 mer fintspillende, men CV kan spille ganske pent også, hvis du kombinerer de med god elektronikk. Den forsterkeren er i svakeste laget for alle høyttalerne du nevner, du kan bare glemme VE-12. Den skulle funke til M-65 og VE-8, men mer effekt er å anbefale, 2x100+ ekte watt. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg vil vel tro at VE-8F vil fungere best på den forsterkeren. Frode Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Nå har M-65 høyere følsomhet enn VE-8 da. Receiveren min er målt til 2x115 watt i stereomodus, og den sliter litt med å drive mine VE-8. Endret 21. mai 2008 av Lefse Lenke til kommentar
fhl Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Nå har M-65 høyere følsomhet enn VE-8 da. Ja, men den har flere element og sannsynligvis lavere impedanse. Frode Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 CV dropper fort ned mot 4 ohm på impedansen. HK har begynt å oppgi impedansen til 4ohm, fordi det blir mer riktig mtp. på forsterkervalg. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Ned mot 4 ohm er ikke et problem. Det er når impedansen faller under 4 at man ofte får problem. Jeg hadde iallefall valgt CV hvis jeg skulle ha en relativt grei last. Et annet alternativ kan være Qln Artech 6 sammen med HK970.Dette passerer såvidt budsjettet, men jeg tror det vil være et bra oppsett. Frode Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Det var en lovende forsterker hvertfall. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Hvilke høytaller å velge er jo egentlig opp til deg og hva du er ute etter. Er du ute etter god lyd, så er det bare å styre unne CV. Dynavoice har fått mye god kritikk, både av fagpresse (overraskende nok) og av de som bruker dem. Men er du virkelig ute etter god lyd, og ikke nødvendigvis mye bass, så kan det være mye lurere å kjøpe en stativ høytaller. Disse gir som regel mye bedre lyd for like mye penger når det er såpass små beløp det er snakk om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå