Gå til innhold

Hvordan bli kvitt utfallende mage..

Anbefalte innlegg

Hei,

Er 24 år gammel, og ferdig fysisk utvokst. Har en generelt sett slank kropp, med lite fett på magen. Allikevel så må jeg gå rundt og stramme den for at den ikke skal "falle ut".

Med det mener jeg at hvis jeg slipper taket, vil det se ut som starten på en slags ølvom. Jeg trener relativt jevnt, og ønsker å bli kvitt denne slappheten. Når jeg strammer magemusklene, får jeg antydninger til 6-pack, så det må være noe med musklene?

Er det noen som har tips til meg på HVORDAN jeg kan trene for å bli kvitt dette? Er "redd" for å bygge muskelstørrelsen på magemusklene, for de er allerede markante nok i størrelse, så vil helst bare bygge styrke eller hva som må til for å få vekk denne hengingen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres ut som du har utviklet magemuskler bare. Trener du magen med vekter, eller på maskiner med mye motstand? Husk at også magemusklene kan blir ganske store, jf bolemage, hvis de trenes tøft nok.

Han sier jo han har FETT på magen, hvis du ikke kjenner forskjell på fett og muskler har du ett problem.. :)

over til trådstarter, tren kardio (løping, sykling etc) så kan du legge deg i KCL underskudd så skal nok fettet ditt bli borte etterhvert ;)

Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske du hadde rett. Jeg trener kun situps og lav-vektsøvelser, og det er slik at magen føles "fleskete" når jeg bøyer meg fremover.

Det er nok neppe bolemage, da jeg ikke har trent SÅ mye enda ;)

Lenke til kommentar
Høres ut som du har utviklet magemuskler bare. Trener du magen med vekter, eller på maskiner med mye motstand? Husk at også magemusklene kan blir ganske store, jf bolemage, hvis de trenes tøft nok.

Han sier jo han har FETT på magen, hvis du ikke kjenner forskjell på fett og muskler har du ett problem.. :)

over til trådstarter, tren kardio (løping, sykling etc) så kan du legge deg i KCL underskudd så skal nok fettet ditt bli borte etterhvert ;)

"Har en generelt sett slank kropp, med lite fett på magen"

Jeg tolket det dithen at han ikke hadde mye fett på magen. For de som faktisk har trent noen år, så vet man at magen eser fort utover dersom man belaster magemusklarturen for tungt. Jeg trodde dette var tilfellet, men ser at jeg misforstod. Har trent kroppsbygging i flere år, så veit godt forskjellen på fett og muskler. Du trenger ikke å ta den tonen til meg :)

Endret av The Game
Lenke til kommentar
jeg har nok så rett, forebrenner du mer enn du spiser, så går du ned i vekt... :) akkuart som at 1+1 = 2.. like mye fakta :)

Hehe, jeg svarte opprinnelig til "The Game"s post.

Jeg føler kanskje dere har delvis rett begge to. Problemet mitt ligger IKKE i at jeg har en veldig fettete vom, for det er ikke bare fett det som "stikker ut". Jeg har et lite lag fett nederst på magen, der som de to nederste musklene i den typiske "six-pack" ligger.

Men greit nok - jeg ønsker å trene bort dette lille fettet, samtidig som jeg strammer opp magen slik at den holder seg flat til alle døgnets tider. Ønsketenkning, garantert, men jeg er villig til å gjøre det meste. Er medlem på et treningssenter, trener også kampsport.

Men - jeg har hatt slik mage i veldig mange år - jeg kan fritt blåse opp magen så jeg ser gravid ut. Antar dette kan henge sammen med problemet mitt? Uansett tror jeg ikke det kommer av overbelastning...

Har dere noen tips til hvordan jeg kan både trene bort dette fettet (kardio sikkert), samtidig som jeg faktisk styrker magemuskulaturen slik at den strammer seg opp/holder seg inne?

Lenke til kommentar

OZ - ikke gidd å sleng dritt til noen i hver eneste av dine innlegg da..

Takker for rådene, jeg skal gjøre mitt beste. Som sagt tror jeg ikke at det er vektreduksjon som vil gjøre det for meg, men kombinert med masse mageøvelser så er det kanskje det riktige.

Så over til en annen del av spørsmålet;

Jeg kjenner ikke så veldig mange "hjemmeøvelser" for mage - kun situps og "beinløft", i forskjellige vinkler. Har dere noen tips til andre øvelser som vil styrke magen? :)

Lenke til kommentar

Har lagt merke til deg før og du er ekstremt nedlatende ovenfor andre brukere. Ikke vondt ment, men ville droppa den attituden om jeg var deg. Ser jo at du kan masse, men du hadde sikkert blitt mye bedre likt om du formulerte deg litt anderledes i blant. :)

Bare lurer, hvor gammel er du?

Lenke til kommentar

Takk for svar, Henrik2k, men hva da med følgende kommentar:

For de som faktisk har trent noen år, så vet man at magen eser fort utover dersom man belaster magemusklarturen for tungt.

Jeg ønsker nemlig på ingen måte å få STØRRE magemuskler, bare sterkere og mer definerte, og for å oppnå det trodde jeg løsningen var å trene lette vekter og mange reps, samt trene kardio for å få bort fett?

Blir lett forvirret jeg, men setter kjempepris på alle svar!

Lenke til kommentar

Ønsker du ikke større magemuskler enn du har (?), så er det bare kardiotrening som gjelder. Såklart forutsatt at du har muskelvolumet du ønsker fra før. Du får ikke muskler av å løpe...

Eneste måten å få definierte magemuskler på, er ved å ha lav fett %. Hjelper ikke å ha store og fine muskler, hvis de skjules bak lag med fett...

bare sånn btw: For å bli sterkere, så må du nesten også bli større. Det er en sammenheng der. Hvordan magemusklene dine ser ut (musklene generellt - om de er korte eller lange bl.a) er genestisk bestemt og det får du ikke gjort noe med.

Lenke til kommentar
Har lagt merke til deg før og du er ekstremt nedlatende ovenfor andre brukere. Ikke vondt ment, men ville droppa den attituden om jeg var deg. Ser jo at du kan masse, men du hadde sikkert blitt mye bedre likt om du formulerte deg litt anderledes i blant. :)

Bare lurer, hvor gammel er du?

hmm, sier bare meningen min, har jeg alltid gjort... og jeg hater og ta feil hehe :) er 19 jeg..

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar
Hei,

Er 24 år gammel, og ferdig fysisk utvokst. Har en generelt sett slank kropp, med lite fett på magen. Allikevel så må jeg gå rundt og stramme den for at den ikke skal "falle ut".

Med det mener jeg at hvis jeg slipper taket, vil det se ut som starten på en slags ølvom. Jeg trener relativt jevnt, og ønsker å bli kvitt denne slappheten. Når jeg strammer magemusklene, får jeg antydninger til 6-pack, så det må være noe med musklene?

Er det noen som har tips til meg på HVORDAN jeg kan trene for å bli kvitt dette? Er "redd" for å bygge muskelstørrelsen på magemusklene, for de er allerede markante nok i størrelse, så vil helst bare bygge styrke eller hva som må til for å få vekk denne hengingen...

dette er HELT normalt.

jeg var feit før, så begynte jeg å trene. jeg har fett på magen, men det er kun en liten mengde helt nederst.

(jeg trener veldig hardt)

og resten av magen kan man se muskler og slikt.

med dette vil jeg tro at fettet begynner øverst, og brenner seg nedover. akkurat som i en tube med kaviar.

så bare fortsett i samme spor og du vil se at magen forsvinner den.

Lenke til kommentar
Ønsker du ikke større magemuskler enn du har (?), så er det bare kardiotrening som gjelder. Såklart forutsatt at du har muskelvolumet du ønsker fra før. Du får ikke muskler av å løpe...

Eneste måten å få definierte magemuskler på, er ved å ha lav fett %. Hjelper ikke å ha store og fine muskler, hvis de skjules bak lag med fett...

bare sånn btw: For å bli sterkere, så må du nesten også bli større. Det er en sammenheng der. Hvordan magemusklene dine ser ut (musklene generellt - om de er korte eller lange bl.a) er genestisk bestemt og det får du ikke gjort noe med.

Poenget er vel mest at om jeg ser meg selv i profil, så stikker nesten magemusklene mer ut enn brystmusklene - så jeg vil først få opp brystmusklene før jeg evt trener mer magemuskelstørrelse :)

Does this make sense?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...