Gå til innhold

Skjermkortet treffer ikke helt på pci-utgangen

Anbefalte innlegg

Hei.

Fikk tilsendt nye pc-deler i går og har nå skrudd pcen sammen etter beste evne. Men problemet mitt er at skjermkortet ikke går helt inn i pci-utgangen, slik at jeg ikke får skrudd det fast. Skjermkortet står helt intill pci-utgangen på bunnen av kabinettet, men oppe i toppen så stikker kortet et lite stykke ut. Kortet står altså skjevt. Og ja, kortet står helt nedi pci-slotten.

Vet ikke helt hvorfor det blir slik da. Men lurte på om det kan ha noe med avstandsstykkene (standoffs) å gjøre. Det var nemlig med to ulike typer standoffs i kabinettet, den ene typen var litt lengre enn den andre og var beskrevet med "used especially for positioning the motherboard", viste ikke helt hva disse var til, så jeg brukte bare de "vanlige" (som det var 7. stk av, i motsettning til de spesielle som det bare var 2. stk av).

Så ved å bruke den lengre typen standoffs på den ene siden av kabinettet så blir sikkert hovedkortet også litt skjevt slik at det utgjevner skjevheten i skjermkortet. Er det meningen å gjøre det slik eller? Synes egentlig det hørtes tungvint og rart ut :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...