Gå til innhold

WinXP umulig å installere!

Anbefalte innlegg

håper noen kan hjelpe meg, begynner å bli litt frustrert. Det viser seg nemlig at WinXP Professional er klin umulig å få inn på PC'en min. Det henger seg opp konstant samme stedet under installasjon! (Etter at jeg har installert SCSI og Raid-drivere, og WinXP-logoen vises.) Da blir skjermen svart, selv om den fortsatt er på. Altså, lampen som lyser orange når det ikke er signal lyser grønt.

Jeg skjønner lite, veldig lite. Har prøvd både med nyformaterte harddisker og med Win2k på en annen HD. Har også prøvd oppgradering fra Win2k.

Hardware'n min står listet under her. Kan det ha noe med HK å gjøre?.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke ha cpu'en overklokket når du installerer. Det er ikke sikkert den er stabil.

Hvis det er problemer med SCSI, så ta ut dette før du installerer det..

sett det i etterpå og se om det blir trøbbel da..

Via har jo gjort nok en fuckup, ACPI-styringa i XP funker dårlig sammen med enkelte VIA chipsett (en bios flash kan fixe dette). (Problemet er at alle komponentene i PC-en er fordelt på bare et par irq'er)

Lenke til kommentar

Ja, har fått tips før om å flashe biosen. IRQ'ene er også et problem, omtrent alle PCI-kort står på en og samme IRQ. Det er bare det at jeg har ingen SCSI-komponenter, og har heller ikke behov for raid, men det er akkurat det samme om jeg legger inn denne driveren eller ikke, installasjonen henger seg opp uansett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...