alb55 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Nå, jeg skriver ikke dette fordi jeg er bitter at jeg strøk på teorien for førerkort B (vanlig bil), 11 feil av 7 mest, men jeg skriver dette fordi det var litt "sjokkerende" å se noen av spørsmålene som kom opp på skjermen. Hvorfor kan de ikke spørre hva betyr vannplaning, hva er høyrekjøring, vikeplikt, totalvekt på bil, hva skjer med regress, hva er værst med exsos og videre ? Istedet kommer noen spørsmål der de spørr "kan det være riktig å stoppe her,stoppe der, kjøre frem og stoppe eller vente, hva skal du gjøre i slikt føre:kjøre etterforholdene, passe opp for vannplaning, passe på biler forrand deg ? Det er helt greit å vri og vende på grunnleggende svar, men det for være måte på ! Og bruk bedre bilder som viser tydelig om det regner eller ikke ! Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Vel... denne posten viser vel kanskje at spørsmålene er greie som de er. Man skal jo kunne trafikkreglene, altså er det greit med spørsmål om hvor du skal stoppe, vikeplikt og så videre. Jeg bryr meg egentlig ikke om hva du kan om eksos, men at du skal stoppe for meg når jeg kommer fra høyre er jeg mer interessert i å vite at du kan... Lenke til kommentar
alb55 Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Vel... denne posten viser vel kanskje at spørsmålene er greie som de er. Man skal jo kunne trafikkreglene, altså er det greit med spørsmål om hvor du skal stoppe, vikeplikt og så videre. Jeg bryr meg egentlig ikke om hva du kan om eksos, men at du skal stoppe for meg når jeg kommer fra høyre er jeg mer interessert i å vite at du kan... De vanlige sp er greie nok, tror jeg mener at jeg fikk ganske irriterende spørsmål. FEKS var det et bildet av at du kom til et kryss, du skulle til venstre, men det var seriøst hundre "spor,veioppmerking" i bakken og de spurte om hvor jeg ville legge meg og svare var der hvor det stod buss men tok ikke det fordi det var sperrelinge til det feltet ! Endret 21. mai 2008 av alb55 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Saken med teoriprøven nå er ikke at spørsmålene i seg selv er så alt for vanskelige. Men at svaralternativene er formulert på en slik kukete måte at man må faktisk konsentrere seg for hvilket svar man skal huke av på når man vet at det er riktig. En del av spørsmålene er også formulert på samme måte. At man virkelig må konsentrere seg om hva det faktisk blir spurt om. Dette er gjort fordi flere skal stryke første gangen og måtte betale for å få tatt om igjen flere ganger. Nok en gang et bevis på at ungdom skal tynes for det de er verdt av den norske stat (?) Ikke helt sikker på hvem som står bak det der, men som jeg har sagt. Ungdom kan reglene, men får problemer med å bevise det. Lenke til kommentar
alb55 Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Saken med teoriprøven nå er ikke at spørsmålene i seg selv er så alt for vanskelige. Men at svaralternativene er formulert på en slik kukete måte at man må faktisk konsentrere seg for hvilket svar man skal huke av på når man vet at det er riktig.En del av spørsmålene er også formulert på samme måte. At man virkelig må konsentrere seg om hva det faktisk blir spurt om. Dette er gjort fordi flere skal stryke første gangen og måtte betale for å få tatt om igjen flere ganger. Nok en gang et bevis på at ungdom skal tynes for det de er verdt av den norske stat (?) Ikke helt sikker på hvem som står bak det der, men som jeg har sagt. Ungdom kan reglene, men får problemer med å bevise det. Ja. MÅTEN DE ER FORMULERT PÅ ! Et sp var; vei var formet som en T te det jeg kom opp "pinnen" mens taket på T var veien, sp var om en stor lastebil ville inn fra høyre til veien der jeg var kunne huke av: jeg skulle vente der jeg var (15 m fra utkjøringen) til Lbilen kjørte inn jeg skulle kjøre fram og vente til Lbilen kom inn og to andre huker jeg ikke husker men helt idiotisk Tok den mest logiske: vente og gi plass til lastebilen men det var feil. kuk Endret 21. mai 2008 av alb55 Lenke til kommentar
alb55 Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Gå inn på http://www.prove.no Der er det spørsmål som spørr riktig Endret 21. mai 2008 av alb55 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Tok den kjappe ettersom jeg faktisk er på jobb. 10 av 10 riktige. Kan du stoffet, og har litt teft for logikk, så burde ikke teoriprøven være noe problem... Slike formuleringer er veldig typiske for avkrysningsprøver ettersom det er en utmerket måte å teste på at du både husker riktig og forstår oppgaven riktig. Skal du ta høyere utdanning kan det være en idé å venne seg til det med en gang. Lenke til kommentar
alb55 Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Tok den kjappe ettersom jeg faktisk er på jobb. 10 av 10 riktige.Kan du stoffet, og har litt teft for logikk, så burde ikke teoriprøven være noe problem... Slike formuleringer er veldig typiske for avkrysningsprøver ettersom det er en utmerket måte å teste på at du både husker riktig og forstår oppgaven riktig. Skal du ta høyere utdanning kan det være en idé å venne seg til det med en gang. Helt riktig, men noen spørsmål og bilder bør bli bedre ikke lettere men bedre. Noen sp virker bare litt vet ikke, selv om du leser er det noen "situasjoner" de spørr om som man bruker vett og logikk Endret 21. mai 2008 av alb55 Lenke til kommentar
bøllefrøet Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Saken med teoriprøven nå er ikke at spørsmålene i seg selv er så alt for vanskelige. Men at svaralternativene er formulert på en slik kukete måte at man må faktisk konsentrere seg for hvilket svar man skal huke av på når man vet at det er riktig.En del av spørsmålene er også formulert på samme måte. At man virkelig må konsentrere seg om hva det faktisk blir spurt om. Dette er gjort fordi flere skal stryke første gangen og måtte betale for å få tatt om igjen flere ganger. Nok en gang et bevis på at ungdom skal tynes for det de er verdt av den norske stat (?) Ikke helt sikker på hvem som står bak det der, men som jeg har sagt. Ungdom kan reglene, men får problemer med å bevise det. Ja. MÅTEN DE ER FORMULERT PÅ ! Et sp var; vei var formet som en T te det jeg kom opp "pinnen" mens taket på T var veien, sp var om en stor lastebil ville inn fra høyre til veien der jeg var kunne huke av: jeg skulle vente der jeg var (15 m fra utkjøringen) til Lbilen kjørte inn jeg skulle kjøre fram og vente til Lbilen kom inn og to andre huker jeg ikke husker men helt idiotisk Tok den mest logiske: vente og gi plass til lastebilen men det var feil. kuk Åssen vet du at den var feil? Du får jo ikke beskjed om hvilke du har feil på. Og den der tror jeg nemlig er riktig, for det er eks om akkurat det i teoriboka. Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Ettersom ganske mange greier teoriprøva med akkurat de samma spørsmåla, å det til-og-med uten 7 feil, så kan det ikke BARE værra spørsmåla det er noe galt med? man må som det blir sagt over, ha formuleringer slik at man faktisk må tenke litt, å ikke bare ha et fornufitg å 3 latterlige alternativ. dem kan hvem-som-helst svara rett på. men med litt vriene formuleringer og "like" alternativer, får man faktisk bekrefta at vedkommende som tar prøva har lest og kan faget sitt. og angående lastebil-spørsmålet, så skal man stoppe 5 meter fra et kryss for å gi plass til lastebilen. det er nok. er derfor man har en lov som sier at man ikke skal parkere nærmere enn 5 meter fra et kryss her i landet. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Det er med dei sære spørsmåla ein skiller dei som faktisk kan stoffet frå dei som ikkje kan det. Teoriprøven er enkel, veldig enkel. Eg synst den burde vore vanskelegare. Koffor i all verden skal det vere lett å ta lappen på noko so dødeleg som bil? Skikkelig opplæring og vanskelege prøvar er eit must for å få gode sjåførar(trur eg). Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Tok den kjappe ettersom jeg faktisk er på jobb. 10 av 10 riktige.Kan du stoffet, og har litt teft for logikk, så burde ikke teoriprøven være noe problem... Enig med deg, fikk 10 av 10 jeg også. Hører mye snakk om fra min lillebror og hans venner at teoriprøven er så vanskelig, men dette var da vitterlig kakestykke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå