GrH Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Hei alle sammen:) Jeg har hatt endel problemer med komplett i det siste.. Høsten 06 kjøpte jeg meg data "deler" som jeg bygde selv. Dvs. kjøpte HK, CPU, Ram, GPU på en ordre. Disse delene / Pc-en har nærmest vært mer i posten enn i kabinettet mitt hjemme. Den har vært inne 4 ganger nå. Nå siste gangen de sendte meg den tilbake hadde de byttet hovedkort. Det er jo forholdsvis greit, men det nye hovedkortet har ikke parallell port og det er ikke greit i mitt tilfelle! Når jeg sendte den inn siste gangen nå, så krevde jeg å få hevet kjøpet å få pengene tilbake. Men jeg fikk i stedet det nye hovedkortet. Så i dag ringte jeg til kundesupport, og kom endelig til en mann som kunne gi meg litt svar i alle fall. Han sa at jeg IKKE hadde krav på pengene tilbake på alle delene. Hvis jeg skulle få tilbake noen penger måtte det bli i så fall på de enkelte delene det har vært problemer med flere ganger. (Ikke hele systemet) Det jeg lurer på er: Har jeg krav på og få hevet kjøpet på alle delene det har vært problemer med eller har jeg bare krav på de enkelte delene som har problemer? Tusentakk Endret 23. mai 2008 av Djgunnah Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Når du kjøper deler for å bygge en maskin så er det garantien på den enkelte del som gjelder. Dvs. du kan ikke reklamere på alle delene samlet som om du hadde kjøpt en komplett maskin. Og husk at du har satt sammen delene selv og hvis man ikke har erfaring med å bygge PC så er det mye som kan gå galt underveis. Ut fra det lille du skriver så synes jeg Komplett har vært grei med deg og at mannen fra support har helt rett. Du har ikke krav på å få hevet hele kjøpet, kun evt. de delene du har hatt problemer med. Men som sagt, du er veldig sparsom med beskrivelse av hendelsesforløpet. Jeg kan jo legge til at jeg har handlet med Komplett siden de startet opp og jeg har bare møtt velvilje de få gangene jeg har reklamert. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hei alle sammen:) Jeg har hatt MYE problemer med komplett i det siste.. Høsten 06 kjøpte jeg meg data "deler" som jeg bygde selv. Dvs. kjøpte HK, CPU, Ram, GPU på en ordre. Disse delene / Pc-en har nærmest vært mer i posten enn i kabinettet mitt hjemme. Den har vært inne 4 ganger nå. Nå siste gangen de sendte meg den tilbake hadde de byttet hovedkort. Det er jo forholdsvis greit, men det nye hovedkortet har ikke parallell port og det er ikke greit i mitt tilfelle! Når jeg sendte den inn siste gangen nå, så krevde jeg å få hevet kjøpet å få pengene tilbake. Men jeg fikk i stedet det nye hovedkortet. Så i dag ringte jeg til kundesupport, og kom endelig til en mann som kunne gi meg litt svar i alle fall. Han sa at jeg IKKE hadde krav på pengene tilbake på alle delene. Hvis jeg skulle få tilbake noen penger måtte det bli i så fall på de enkelte delene det har vært problemer med flere ganger. (Ikke hele systemet) Det jeg lurer på er: Har jeg krav på og få hevet kjøpet på alle delene det har vært problemer med eller har jeg bare krav på de enkelte delene som har problemer? Tusentakk P.s: Blir vell ikke noe mer handling på komplett for meg :/ Du har kun rett til å heve kjøpet på de deler som det har vært problemer med minst 3 ganger. Forbrukerkjøpsloven gir selger rett til å prøve å rette feilen (avhjelp) 3 ganger. Avhjelp kan skje ved ny del eller reparasjon. Men det må være samme feil for heving kan gjøres. Penger tilbake kan også gis dersom selger ikke kan erstatte en del. Da du har bygd PC-en din selv, er reklamasjon (eventuelt garanti) rettet mot en og en del, og ikke PC-en i sin helhet. Faktisk vil jeg si at de har vært servicevennlige i og med at de har tatt inn og feilrettet hele PC-en (slik jeg forstår deg), noe de faktisk ikke er forpliktet til så lenge de har solgt deg "løse" deler. Faktisk oppfører Komplett seg etter loven så langt jeg kan si. Man kan stille spørsmål om leveransen av hovedkort uten parallell port. Men nå er parallell port en sjeldenhet på nye hovedkort. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Liten presisering til det du sier Bolson: De kan ikke prøve å rette feilen 3 ganger, de kan prøve å rette den 2 ganger. Ved 3.gangs feil har kunden rett på penger tilbake. Ellers er det helt korrekt det Komplett svarer deg at du ikke har noen som helst rett til å returnere alt sammen. Tenk om du hadde kjøpt deler som i utgangspunktet ikke er kompatible med hverandre? Ikke Komplett sitt problem det. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Liten presisering til det du sier Bolson:De kan ikke prøve å rette feilen 3 ganger, de kan prøve å rette den 2 ganger. Ved 3.gangs feil har kunden rett på penger tilbake. Ved 3. gang samme type feil, ikke 3. gang ulike feil. Lenke til kommentar
GrH Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 Takk for svar Komplett har nå hjulpet meg og ordnet opp STOR SKRYT TIL KOMPLETT Btw. TEE har vell rett med at det er 3 ganger samme feil før man har rett på og heve kjøpet men fikk svar på det jeg oprinnelig spurte om. Var kanskje litt lite informasjon om saken i første post Mvh -Djgunnah Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Tenkte det var ganske innlysende at det var snakk om samme feilen i og med at jeg brukte den bestemte formen av ordet "feil" Men det trenger forsåvidt ikke være akkurat den samme feilen hver gang heller, så lenge det for kunden fremstår som den samme feilen. (Eksempel: TV'en går i svart helt uten grunn. Uvesentlig for forbruker om det er pga billedrør som ryker den ene gangen og kondensator som eksploderer den andre gangen. Ved 3.gangs svartskjerm så har kunden krav på heving av kjøpet.) Var det bedre? edit: Bra at det løste seg! Butikkene er stort sett interessert i å beholde kundene sine Men jeg må spørre, hva er det som gjør at Komplett fortjener skryt? Byttet de alle delene dine? Endret 26. mai 2008 av Rookie_NO Lenke til kommentar
GrH Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 De har gitt meg en erstatning for den tiden som har gått med (Pc løs), dermed tap i verdi på delene da den egentlig ikke har funket, og hvis den har funket har ikke det vart lenge! De har også gitt meg et overhalt hovedkort slik at jeg får parallell og seriellporter igjen. Jeg er kjempe fornøyd. *Venter bare på en pakke nå* mvh -Djgunnah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå