Gå til innhold

Morsomme ting dine dyr gjør og vaner de har

Esukiru

Anbefalte innlegg

Noe av det morsomste jeg vet, er dyr som har sære vaner og gjør mye morsomt.

jeg tipper at mange her har dyr som gjør noe arti som dere kan fortelle om :)

Jeg har 4 katter, og en hund.

Den første katten min, pleier å slikke meg på hånden for å så stryke seg mot den fordi den vil ha hjelp til å vaske seg.

Den andre katten har det med å legge seg i vasken på badet og sove. Den bryr seg katta om det renner vann på den fra kranen..den bare fortsetter å sove.

Den tredje katten pleier å gå virre seg rundt føttene mine når den vil ha mat. Den virrer slik at jeg ikke klarer å gå noe sted før den har fått mat på fatet. Hvis det ikke er noe mat i hus å gi den, prøver den febrilsk å åpne skapet for å sjekke om det er noe mat der.

Den fjerde katte skal bestandig kose uansett hva. De fleste katter sikler når de koser seg skikkelig men denne katen sikler bare ikke. Det renner som en elv! Det er nesten som jeg må legge en håndduk der den skal ligge for at det i det hele tatt skal være mulig å beholde møbelet.

Når hunden min skal klø seg, klør han seg så hardt at han sitter å snurrer på gulvet flere runder før han blir ferdig.

Jeg vil høre hva deres dyr gjør som er vittig! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hybelkaninene har har for vane å krype frem hver gang mamma går inn på rommet mitt. Og så hopper de inn under sengen og bak døren når hun går ut igjen. Bare for å irritere henne, som igjen irriterer meg.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Her hjemme har vi 6 (!) katter, alle med her sin personlighet, veldig ulike sådan..

Sofie: "Logrer" med halen når hu er glad. Hvis man kaster ei lekemus bortover gulvet løper hu bort og henter den og vil at vi skal kaste den enda en gang. Hu har også en forkjælighet for noen grønne algepiller (Skal visst være bra for gifter osv i kroppen mener jeg å huske) Vi ga ikke katten det, men hu åpna den posen selv i løpet av natta..

Penelope: Sitter i buddastillinger. Var veldig gretten før, men har nå blitt så lat at hu gidder.. Ble sterilisert for noen år siden, men håret på magen ser ikke ut til å ville vokse tilbake :p

post-74957-1211458445_thumb.jpg

Ivan: Katten som er høvding her hos oss, dum som et brød og matvrak til tusen.. Spiser blandt annet salat med dressing, sauser og hvitløk (!) Han blir også veldig flau, var en episode hvor han satt oppe på toppen på en sånn klorepinne, og helt nederst lå det en sylinder lignende sak fra et annet klorestativ (som man kunne ligge inni). Sylindren lå sånn at klorepinnen lå inni den, og sylindren var kanskje 20 cm høy.. Han lå da på toppen og gjespa og plutselig datt han ned og satt seg fast mellom sylinderen og klorepinnen, når han da kom seg løs var han så flau at han bare gikk og gjemte seg.. Både hodet og halen hang ganske langt nede :p

Gråpus: Har for vane og mjaue veldig mye når han kommer inn, snakker du eller mjauer tilbake gir han seg og går for å spise.. Svarer du ikke så står han der og mjauer til han blir lei..

Sneipen/Kvitre: Fant aldri noe skikkelig navn på hu, men som siste navnet tilsier så høres ut hu som om hu kvitrer.

Susanne: Ganske normal katt, men litt redd av seg.. Bortsett fra når hu er på soverommet mitt, her er det ingen andre katter enn hu, og da føler hu seg trygg på alt :)

Endret av Ascubal
Lenke til kommentar

Alle kattene vi hadde da jeg bodde hos mine foreldre, lærte seg at om man hoppet på en stige som hang på ytterveggen, så hørte vi bråket godt inne i huset og gikk for å slippe inn katten. Ja, bortsett fra en katt som rett og slett ikke klarte det. Men han døde bare et par år gammel (var nok en sykdom av et slag).

Ellers har jo absolutt alle kattene hatt veldig forskjellige personligheter. En av de elsket å ligge under et teppe, og at vi klappet henne utenpå teppet. Da lagde hun små koselyder helt til hun sovnet. Katten vi har hatt lengst, og som jeg vel ble mest glad i av alle sammen.

To katter lærte seg at om de samarbeidet, så klarte de å få opp kjellerdøren... den er treg og vanskelig å få opp selv for et menneske.

Katter elsker varme, og at de liker å ligge utenfor peisen når det er fyrt opp i den er ikke rart. Men en katt fant vi plutselig INNE i peisen (åpen peisløsning)... lå rett ved flammene og storkoste seg. Hun var så varm at det var ubehagelig å holde henne når vi løftet henne ut av peisen. Etter det turte vi ikke å fyre i den om hun var inne.

Den katten med den herligste personligheten døde for et par år siden. Hun var så herlig "virrete", og gikk da også under navnet Virre. Hun kunne f.eks ha for god fart når hun hoppet opp i sofaen så hun trynte i sofaryggen, kunne feilberegne hopp slik at hun ble hengende mellom to sofaer med en pote på hver sofa, og var generelt litt klumsete. Men det var en av grunnene til at hun var så utrolig god.

Har mange episoder, men ikke tid til å fortelle alle sammen :)

Lenke til kommentar

Eg har ein hund som elskar å sleike på føtene mine. F. eks når ho av og til søv i senga mi om natta saman med meg, så kan ho godt begynne å sleike på mine go'duftande føtter.

Hunden min har det også usedvanleg morsomt med å "jakte på stein". Ho drar alle store steiner ho finner, opp på plenen. Når ho har dratt dei opp der, så ruller ho seg over dei.

Normalt?

Men jammen er det ein søt hund! :)

Lenke til kommentar
Katta mi har også en tendens til å lage korte merkelige mjau mens hun sitter i vinduskarmen og titter på fugler o.l. :love:

Det gjør begge kattene mine(som ikke egentlig er mine) hele tiden, men den ene eier ikke stemme så det blir bare små pip fra henne.

Begge kattene liker å sove i vasken.

Den ene katten (Sarita)vi har hatt lengst er alltid ute etter den andre(Tamara). Det morsomste EVER var en gang Sarita tisset i vannskålen til Tamara :rofl: Ingen var tilstede å så det men siden henne alltid lapper til Tamara og freser masse til plassen hun freser mot er helt våt, så antok vi at det var tiss, og ved tanke på den stramme lukten.

Og Sarita har en tendens til å kose med meg, men på brøkdelen av et sekund angriper hun meg. Hun tar et godt tak i hånden min med forlabbene og tennene, så tar han og sparker alvorlig med bakbeina på henda mine. Det er så alvorlig vondt.

Endret av Latterkongen
Lenke til kommentar

Hunden min har en tendens til å "hoppe" framover i bilen når vi skal på langtur.

De fleste gangene hunden vår er bak i bilen så har han en tendens til å bli selskaps syk og hoppe fram til førersetet mens vi kjører. Dette er en vane han enda ikke er blitt kvitt.

Hunden vår har også en vane med å gnage av bandet som han står i, for å så legge seg ned på bakken 1 meter unna.

En morsom ting han og gjør er å små gnage på tærne til folk.

Lenke til kommentar
Katta mi har også en tendens til å lage korte merkelige mjau mens hun sitter i vinduskarmen og titter på fugler o.l. :love:

Det gjør begge kattene mine(som ikke egentlig er mine) hele tiden, men den ene eier ikke stemme så det blir bare små pip fra henne.

Og Sarita har en tendens til å kose med meg, men på brøkdelen av et sekund angriper hun meg. Hun tar et godt tak i hånden min med forlabbene og tennene, så tar han og sparker alvorlig med bakbeina på henda mine. Det er så alvorlig vondt.

Haha! Der kjenner jeg meg også igjen! Jeg sitter der og koser med katta og aner fred og ingen fare, og så plutselig vrenger hun seg over på ryggen og angriper hånda mi! Og det er ikke svakt hun sparker med bakbeina ass, det er skikkelig gode spark som om hun har lyst til å drepe den eller noe! Har etterlatt seg mange merker det der :ermm:

Lenke til kommentar

Den ene katten har vært borte 2 måneder en gang så den har mistet stemmen tror jeg så den bare sitter og ser på oss stakkars katten, but we still love him.

Den andre klorer på vinduet når den skal inn også når den skal ut så legger den seg ned og begynner og sove sånn at vi skal tenke" den sover bare da gidder vi ikke og ta den ut".

Lenke til kommentar
Hybelkaninene har har for vane å krype frem hver gang mamma går inn på rommet mitt. Og så hopper de inn under sengen og bak døren når hun går ut igjen. Bare for å irritere henne, som igjen irriterer meg.

Er de langhårede?

Mine hybelkaniner pleier å samle seg i en ball å rulle rundt på rommet. Hender også de går inn i klesskapet mitt å stjeler sokker. Gjerne bare en sokk fra hvert sokkerpar. Har også skjedd at de har gnagd hull på noen av sokkene mine. Men de har heldigvis blitt litt roligere etter at jeg fikk kastrert dem. Måtte dessverre avlive et par av dem i går. :no:

Lenke til kommentar

Katten min åpner dører selv, i form av at den hopper opp på dørhåndtaket, og vips, så er den fri til å gå hvor den vil. Skjer ikke så ofte nå lenger, da den begynner å dra på årene, og er blitt EKSTREMT lat.

I tillegg er den utrolig kresen på mat. Hun skal kun ha den dyreste. Ikke noe firstprice her i gården nei^^

Endret av Gnomenz
Lenke til kommentar

Det er ikke min hund, men onkel sin. Hos mormor har vi en ape-bamse som bikkja til onkel er steingal etter. Hvis den får lukte på den og vi gjemmer apa i et annet rom for så å slippe inn bikkje, finner han den tvert. Da begynner han å jokke på apa. Det som er det rareste er at den gjør det ikke med andre bamser, men kun den jævla apa, det må være noe med apa som tenner den mer enn andre :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...