Gå til innhold

Er det noe vits å kjøpe D-link 855?

Anbefalte innlegg

Ser at denne nå er kommet.

For meg som har en PC - bærbar som kan takle både 2,4 og 5 båndet og en samboer som kun kan ta 2,4 båndet, vil dette være noe jeg kan dra nytte av? Streamer en del fra nettverket som kun tar 2,4 båndet til min bærbare.

HAr ikke satt meg så mye inn i dette akkurat enda, så håper derfor på hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du har mange naboer med WLAN tett innpå vil du kunne få raskere forbindelse på 5GHz, men normalt vil du greie deg fint med en DIR-655 til halve prisen.

Har mange naboer tett inntill ja, kan vel finne ca 5-8 nett.

Hva er så spesielt egentlig med denne routeren?

Lenke til kommentar

Det er at den kan sende på to bånd samtidlig og dermed dobler hastigheten ved optimale forhold. Jeg tror du vil oppnå inntil 200+ Mbit reell overføringshastighet med denne.

D-Link DIR-855 er utviklet for å tilby høyeste mulige ytelse i et trådløst nettverk. Det er praktisk hvis man har mange ulike enheter i et nettverk og for å streame høyoppløst film. D-Link DIR-855 støtter samtidig trafikk på frekvensbåndet 2.4 GHz og 5 GHz med overføring av trådløs 802.11n-trafikk opp til 600 Mbps. D-Link DIR-855 er tilgjengelig for salg i mai/juni 2008

D-Links DIR-855 er det absolutt nyeste innen trådløs teknikk takket være muligheten til å bruke 5 gigahertzbåndet. Frekvensen klarer høyere båndbredde og er mindre brukt enn frekvensen 2.4 GHz som brukes av de fleste trådløse enhetene i hjemmet. Eksempelvis bruker Dect-telefoner, bluetooth-enheter og wakie-takies samme 2.4 GHz-kanal.

Quadband innebærer kommunikasjon på fire frekvenser: 802.11n (2.4 og 5 GHz) i tillegg til 802.11g og 802.11a. Quadband muliggjør segmentering av nettverket der man kan bruke frekvensen 2.4 GHz for til eksempel e-post og surfing på nettet og reservere frekvensen 5 GHz kun for ip-telefoni og for overføring av tunge mediefiler trådløst.

Det finnes opp til 23 ikke-overlappende kanaler tilgjengelig på 5 GHz-båndet, som kan sammenlignes med tre kanaler for 2.4 GHz-frekvensen. På fem gigahertz garanteres brukeren en høyere kapasitet og kvalitet for å kunne streame de mest båndbreddekrevende tjenestene som HD-film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...