Fulgu Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hvordan kan jeg korrigere dette i kameraet? Alle bildene har ett stikk som må korrigeres i PS med å dra Tint 10/15 hakk mot grønt i Camera Raw, eller Color Balance. Har prøvd meg litt frem med bildestilinnstillingene i kameraet, men ikke funnet noen konkret løsning. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Rent umiddelbart ville jeg mistenke feiljustert White balance, blandete lyskilder, manglende kalibrering av skjerm, feil valg av farverom. Er bildene i Raw (NEF) er det skjermen jeg ville starte med. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Legg ut et eksempelbilde eller to med full EXIF informasjon, det er kjedelig og vanskelig å jage et problem i blinde. Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 Skal gjøre det, når jeg har noen tilgjengelig senere i dag, videre kan jeg jo nevne at dette gjelder uavhengig av hvitbalanse, lyskilder og kalibrering. Fargerom må jeg innrømme at jeg ikke er så sterk på, men det virker som problemet finnes både på JPG og Raw, i både sRGB og Adobe RGB. Har fomlet litt frem og tilbake med Hue i picture styles, men blir ikke helt klok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå